شنبه 1 اردیبهشت 1403

میزان مصرف آب در بخش صنعت، تنها 2 درصد است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
میزان مصرف آب در بخش صنعت، تنها 2 درصد است

علیرضا راشکی گفت: با رایزنی های صورت گرفته منابع مجوز تامین شده و اجرای پست اختصاصی برای شهرک صنعتی کامبوزیا از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، علیرضا راشکی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: پیش از این هیچ یک از شهرک ها و نواحی صنعتی استان دارای پست اختصاصی برق نبودند و از یک فیدر مشترک با برق شهری استفاده می کردند که این موضوع سبب مشکل قطعی های مکرر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان شده بود.

وی افزود: ایجاد پست اختصاصی برای ناحیه صنعتی بزمان و نصرت آباد نیز در دستور کار است. راشکی تاکید کرد: از دیگر اقدامات مهم زیر ساختی دیگر، که سال ها به عنوان معضل در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان و کل استان مطرح بود، تنش آبی است. وی ادامه داد: بر اساس قوانین 92 درصد سهم آب به امور کشاورزی، 6 درصد مصرف آب شرب و تنها 2 درصد به بخش صنعت تعلق می گیرد که متاسفانه همین 2 درصد نیز به درستی به صنعت تعلق نمی گرفت. مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گفت: پس از سالها برای این مورد تدابیر خوبی اندیشیده شد و کار اجرایی آنها نیز آغاز شده است، به گونه ای که در تابستان سال جاری شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه، هیچ گونه قطعی آب نداشته است. وی اضافه کرد: در اولین اقدام مجوز حفر 2 حلقه چاه در شهرک داده شد، که این چاه ها حفر شد و پس از آن نیز برای پایدار سازی منابع آبی شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه استفاده از پساب شهری و تصفیه آب در قالب آب صنعتی به میزان 25 لیتر بر ثانیه برای واحد های تولیدی ای که صنایع غذایی نیستند انجام شد. مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان یاد آور شد: علاوه بر این مجوز حفر چاه در شهرک های صنعتی ایرانشهر، خاش و نیکشهر نیز داده شده است. راشکی تاکید کرد: استفاده از پساب برای ناحیه صنعتی میانکنگی نیز در دستور کار قرار گرفته است. وی بیان کرد: مذاکرات لازم برای استفاده از منابع غنی چاه های ژرف استان برای شهرک ها و نواحی صنعتی استان نیز انجام شده است. رییس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گفت: شهرک های صنعتی ایرانشهر و زاهدان میرجاوه گاز کشی شده اند، برای شهرک صنعتی کامبوزیا نیز خطوط ایستگاه فشار اجرا شده است و شهرک صنعتی زاهدان کارگاهی هم در حال انجام تزریق گاز است. راشکی یاد آور شد: با شرکت گاز نیز برنامه ریزی شده است که همگام با اولویت گاز رسانی در شهرستان های مختلف استان برای شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر در استان برنامه ریزی شود. وی گفت: علاوه بر امکانات ریز ساختی همچون آب، برق، تلفن، گاز و فیبر نوری، شهرک ها ونواحی صنعتی استان مجهز به آتش نشانی، ایستگاه های اورژانس و درمانی مجهز شده اند. انتهای پیام /