جمعه 10 فروردین 1403

میزان نیترات در آب تهران مطابق با استاندارد جهانی است

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
میزان نیترات در آب تهران مطابق با استاندارد جهانی است

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در پاسخ به سوالات اعضای شورای اسلامی شهر تهران در صحن امروز شورای شهر اظهارداشت: دو رودخانه کرج و جاجرود منابع تأمین آب در این منطقه هستند. اولین جایی که شبکه مدرن آبیاری از سوی فاوا طراحی شد دشت ورامین بود و قرار بود 50 درصد سد لتیان و 100 درصد سد ماملو برای مصرف کشاورزی استفاده شود اما کل آن برای آب شرب استفاده شد. چون آب این منطقه به تهران انتقال شده پساب به دشت ورامین منتقل می شود.

وی تصریح کرد: طبق قانون نمی توان اجازه داد هرگونه فاضلاب به شبکه پساب راه پیدا کند و برای اینکه بتوانیم به شهرداری کمک کنیم اگر BOD و COD در حد فاضلاب انسانی پایین بیاید می توان از آن برای مصارفی از جمله کارواش ها استفاده کرد.

بختیاری با تأکید بر اینکه تهران امکان ذخیره بیش از این را ندارد و با وجود خشکسالی دچار مشکل می شود، یادآور شد: تهران امکان بارگذاری جمعیت جدید ندارد و در صورت ایجاد آن باید منابع تأمین شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران خاطرنشان کرد: هدررفت ظاهری تهران 11 درصد است و در 10 سال اخیر هفت درصد هدررفت تهران کاهش پیدا کرده و با توسعه شبکه تهران، از این هدررفت جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه کیفیت آب تهران هیچ مشکلی ندارد، یادآور شد: هیچ گونه آلودگی در آب تهران نداریم. نیترات در آب به زیر شاخص50 رسیده که مطابق با استاندارد جهانی است. تا پنج سال آینده کل مردم تهران از آب واحد استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید نیترات آب تهران استاندارد این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است