جمعه 31 فروردین 1403

میزبانی از 50 هزار جوان دانشجو توسط خادمان امام رضا (ع)

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
میزبانی از 50 هزار جوان دانشجو توسط خادمان امام رضا (ع)

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس مدیرعامل مؤسسه جوانان بنیاد کرامت رضوی از میزبانی 50 هزار دانشجو و جوان تشکلی در مجتمع دانشجویی امام رضا علیه السلام خبر داد.

مجتبی مختاری مدیرعامل مؤسسه جوانان بنیاد کرامت رضوی در گفت‌وگو با فارس گفت: توسعه مراکز تربیتی و استفاده بهینه از منابع وقف در جهت رسالت اجتماعی این آستان از جمله اهداف عالی آستان قدس رضوی به شمار میآید که در راستای ترویج معارف ناب دینی و نشر ارزشهای فرهنگی و تربیتی در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه تأکید کرد: موسسه جوانان بنیاد کرامت رضوی به عنوان متولی حوزه جوانان و دانشجویان آستان ملکوتی علی بن موسی الرضا (ع) در راستای رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی و توصیه‌های مؤکد معظم‌له مبنی بر آمادهسازی فضا برای رشد معنویت و کار فکری و فرهنگی هدفمند و عمیق در دانشگاه‌ها، در 16 آذرماه سال 1397 به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو؛ مجتمع دانشجویی امام رضا (ع) را در مساحتی بالغ بر 5 هزار مترمربع در نزدیکی حرم مطهر رضوی با ظرفیت اسکان بالغ بر 350 نفر افتتاح و بهره‌برداری کرد.

مختاری در ادامه تصریح کرد: همچنین از دیگر ظرفیتهای این مجتمع میتوان به سالن همایش مجهز 300 نفره و فضاهای تعاملی همچون پاتوق کتاب، سرای اندیشه و کلاسهای کارگاهی اشاره کرد.

وی با بیان اهداف و رسالت‌های این مجتمع تاکید کرد: یکی از اصلی‌ترین سرفصلهای برنامهای این مجموعه بسترسازی و حمایت از اردوهای زیارتی دانشجویان زیارت اولی، نخبه و محروم سایر شهرستانها و در مرحله بعد ساماندهی اردوهای تشکیلاتی دانشگاههای سراسرکشور بود که با برنامهریزیهای انجام شده حال پس از گذشت 3 سال از افتتاح این مجموعه کم‌نظیر در استان خراسان، بیش از 50 هزار دانشجو از 150 دانشگاه و تشکل دانشجویی کشور از ظرفیت اردویی این مجتمع استفاده کرده و و صدها جلسه همایش، کارگاه و کلاس و گعده دانشجویی با حضور فعال دانشجویان و جوانان انقلابی کشور در این ظرفیت بیبدیل و با نگاه خاص حضرت رضا علیه السلام برگزار شده است.

مکمل جریان زیارت

مدیرعامل مؤسسه جوانان بنیاد کرامت رضوی با اشاره به گذشته این مجموعه گفت: فضایی که پیش از تاسیس این مجتمع به صورت متروکه و انبار اسقاط رها شده بود پس از گذشت 3 سال به محفلی برای تعالی فکر اندیشه جوانان شهر تبدیل شده است چرا که علاوه بر تسهیلگری در امر زیارت گروهی تشکل‌های دانشجویی، با تنظیم دورههای غنی کوتاه مدت، خدمات جامعی به این قشر تاثیرگذار بر جامعه ارائه کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: این مجتمع با توجه به امکانات و ظرفیتهایی که دارا است به پناهی برای اردوهای تشکیلاتی مجموعههای اصیل دانشجویی کشور بدل شده است چراکه تمامی دغدغه‌های مجموعههای دانشجویی برای اردوهای زیارتی مشهد را برطرف کرده است، بهگونهای که علاوهبر سرویسدهی مناسب اردویی اعم از اسکان تختخوابی و تامین وعدههای غذایی؛ طراحی دورههای آموزشی تربیتی را برنامهریزی و اجرا کرده است تا پیوست یک اردوی زیاتی کامل شود به همین جهت شده است.

سنگ بنای پویش‌های اجتماعی

مجتبی مختاری با تأکید بر رسالت‌های اجتماعی این مؤسسه ذیل بنیاد کرامت رضوی خاطرنشان کرد: برپایی «موکب جامع خدمات زائر» در ایام شهادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام، برای سومین سال متوالی با همکاری «شبکه جوانان رضوی» و تشکل‌های دانشجویی از فعالیت‌هایی بود که با محوریت مجتمع دانشجویی امام رضا علیه‌السلام برگزار شد. در ایام برپایی این موکب شبانه‌روزی با مشارکت فعالین فرهنگی و دانشجویان خادم الرضا علیه‌السلام از سراسر کشور، بیش از 250 هزار زائر از خدمات مختلف این موکب از جمله پذیرایی و اسکان، خدمات درمانی و... بهره‌مند شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: این مجتمع با توجه به ظرفیتهای زیربنایی و نزدیکی به حرم مطهر رضوی با میزبانی پیکرهای شهدای دفاع مقدس تازه تفحص شده و شهدای مدافع حرم به «معراج الشهدای» مشهد تبدیل شده است و با راهبری دقیق و هدفمند و برنامهریزی برای حضور تشکلهای دانشجویی و دانشجویان برای وداع با این شهدای عزیز به محلی برای تجدید پیمان جوانان و دانشجویان با آرمانهای بلند شهدا تبدیل شده است.

میدان‌داری دانشجویان در عرصه مبارزه با کرونا

مدیرعامل مؤسسه جوانان بنیاد کرامت رضوی گفت: این مجتمع در راستای رسالت‌های اجتماعی خود از ابتدای سال گذشته که کشور با محدودیتهای کرونایی روبه رو شد و تشکلهای مردمی و خودجوش با فرمان مقام معظم رهبری رزمایش همدلی و مواسات را برای مبارزه با پیامدهای این ویروس منحوس آغاز کردند به عنوان ستاد فرماندهی قرارگاه مبارزه با ویروس منحوس کویید19 و رزمایش همدلی و مواسات، هماهنگی تشکلهای مردمی را به عهده داشت، در همین ایام با توجه به اعلام نیاز فوری بانک خون کشور و کمبود شدید اعلام شده، پویشی با نام «نذرخون» توسط موسسه جوانان آستان قدس رضوی راه‌اندازی شد و هماهنگی لازم جهت استقرار تیم سیار اهدای خون خراسان رضوی در این مجتمع صورت گرفت؛ همچنین این مکان در اوج انجام واکسیناسیون به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی واکسیناسیون مشهد مقدس فعال بود.

پاتوقی برای جوانان انقلابی

وی در پایان گفت: مجتمع دانشجویی امام رضا علیه السلام به برکت نام حضرت علیبن موسیالرضا علیه السلام، به پاتوقی برای همافزایی و همفکری و البته محل بروز و یا شکلگیری بسیاری از فعالیتهای فرهنگی اجتماعی قشر جوان دانشجو و انقلابی مشهد تبدیل شده است که با استفاده از ظرفیتهای این فضا در جبهههای مختلف فرهنگی و جهادی از برپایی هیئات مذهبی، پویشهای مختلف اهدای خون و رساندن پیام مقام معظم رهبری به جوانان فرانسوی کارگاههای کوتاه مدت و... وارد عمل شده و تاثیرگذار باشند.

انتهای پیام /

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید آستان قدس رضوی دانشجو جوانان امام رضا مجتبی مختاری مدیرعامل مؤسسه جوانان بنیاد کرامت رضوی مجتبی مختاری حرم امام رضا این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است