جمعه 10 فروردین 1403

224 میلیارد تومان وام اشتغال روستایی در لرستان پرداخت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
224 میلیارد تومان وام اشتغال روستایی در لرستان پرداخت شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: 224 میلیارد تومان وام اشتغال روستایی و عشایر حدود سه سال اخیر در استان پرداخت شده است.

علی آشتاب روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با تکمیل و ورود به چرخه تولید طرح های اشتغال روستایی، پنج هزار و 162 فرصت شغلی جدید در استان تحقق می یابد.

وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال و رونق روستاها یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت برای مناطق روستایی و عشایری است که به همین منظور تسهیلات مناسبی به روستاییان پرداخت خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: این تسهیلات به طرح های کشاورزی و خدماتی در روستا پرداخت می شود که با اجرای آن مهاجرت روستاییان به شهرها برای یافتن شغل کاهش می یابد.

آشتاب اضافه کرد: همچنین سال گذشته بیش از 104 میلیارد تومان تسهیلات ارزان برای 2 هزار و 843 طرح نهادهای حمایتی مصوب شد که پرداخت یا عقد قرارداد شده و با بهره برداری از این تعداد سه هزار و 259 فرصت شغلی ایجاد می شود.

وی گفت: امسال نیز 31 طرح تعاونی فعال استان که دچار مشکلاتی شده‌اند بررسی و به منظور رفع این معضل، پرداخت 74 میلیارد تومان تسهیلات مورد نیاز آنها مصوب و تامین شده است.

تعاونیهای فعال لرستان 2 هزار و 836 واحد با 28 هزار فرصت شغلی هستند که از این تعداد 478 شرکت مربوط به بانوان است.

*س_برچسب‌ها_س*