شنبه 1 اردیبهشت 1403

20 میلیارد ریال اعتبار به مرکز خدمات درمانی عالیشهر اختصاص یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
20 میلیارد ریال اعتبار به مرکز خدمات درمانی عالیشهر اختصاص یافت

بوشهر - ایرنا - عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور گفت: با هدف سرعت بخشی در روند اجرای پروژه مرکز خدمات جامع سلامت شهر جدید عالشهر 20میلیارد ریال اعتبار به این پروژه تزریق می‌شود.

به گزارش ایرنا، یدالله رحمانی روز پنجشنبه در نشست بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی شهر جدید عالیشهر افزود: در شهرهای جدید کشور هنوز جا برای کارهای زیادی وجود دارد و برای نمونه در عالیشهر با وجود احداث چند مدرسه همچنان سرانه فضای آموزش این شهر پایین تر از متوسط استانی است که باید پروژه‌های بیشتری در این بخش اجرایی شود.

وی بیان کرد: دراجرای پروژه‌های آموزشی، درمانی و فرهنگی و سایر، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید حمایت قاطع دارد و در اجرای پروژهها جایی برای نگرانی وجود ندارد.

رحمانی ادامه داد: چنانچه در شهرهای جدید درآمدزایی بخوبی محقق شود این مهم به نقش آفرینی بیشتر شرکتهای عمران شهرهای جدید و افزایش رضایتمندی مردم منجر خواهد شد.

وی یادآور شد: عملکرد سال 91، شهرهای جدید برای درآمدزایی 980 میلیارد ریال بود که این روند اکنون 40 برابر شده و ظرفیتی برای اجرا پروژه‌های مختلف در سطح شهرهای جدید است.

رحمانی گفت: با این وجود برخی از شهرهای جدید مانند عالیشهر و بینالود از محدود شهرهای جدیدی هستند که توانستند از دستگاه‌های اجرایی اعتبار خوبی برای احداث پروژه‌های حوزه‌های مختلف دریافت کنند که این نوع رویکرد آنها برای سرعت بخشی به اجرای پروژهها قابل قدردانی است.

وی تاکید کرد: رضایتمندی‌مندی ارباب رجوع از خدمات شهرهای جدید باید افزایش یابد که در این زمینه تیمی برای ارتباط با مردم و نظرسنجی از آنها تعریف شود.

رحمانی گفت: مسائل و مشکلات مردم پس از دریافت و کارشناسی باید تبدیل به برنامه شود و از آنها برای پیشبرد بهتر فعالیتها در شهرهای جدید استفاده کرد.

وی اظهار کرد: در شهرهای جدید طرح اقدام ملی مسکن به عنوان یکی از اولویت‌های ویژه دولت باید به هر طریقی که شده با بهره‌گیری از تمام ظرفیتها به نتیجه ممکن برسد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر گفت: امسال بزودی یکی از مدارس در حال احداث عالیشهر آماده افتتاح می‌شود که با افتتاح آن سرانه آموزشی شهر عالیشهر از 4.5 مترمربع به 6متر افزایش می‌یابد.

علی مقاتلی افزود: برای احداث مرکز خدمات جامع سلامت نیز تاکنون 120 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع شرکت عمران، حوزه بهداشت و درمان و اعتبارات استانی تامین شده‌است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود با تحقق کامل اعتبارات استانی و اعتبارات تکلیفی حوزه بهداشت و درمان عملیات ساختمانی، سیستم‌های تهویه، خنک کننده، هواساز و تامین برق مرکز خدمات جامع سلامت تا پایان سال آماده افتتاح شود.

مقاتلی ادامه داد: حداقل 150 میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا پروژه یاد شده امسال به بهرهبرداری برسد و پس از تجهیز کامل خدمات درمانی آن به شهروندان عرضه شود.

*س_برچسب‌ها_س*