پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

40 میلیارد ریال تسهیلات جبران خسارت کرونا به فعالان صنایع‌دستی زنجان پرداخت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
40 میلیارد ریال تسهیلات جبران خسارت کرونا به فعالان صنایع‌دستی زنجان پرداخت شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: از آغاز امسال تاکنون 40 میلیارد ریال تسهیلات جبران خسارت کرونا به صنعتگران صنایع دستی این استان پرداخت شده است.

امیر ارجمند روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سطح استان 676 طرح با میزان اشتغال یک‌هزار و 94 نفر برای تسهیلات خسارت کرونا در سامانه کارا ثبت‌نام کردند که میزان تسهیلات درخواستی 105 میلیارد ریال است.

وی در خصوص تعداد دریافت‌کنندگان تسهیلات اظهار کرد: تاکنون 323 طرح با میزان اشتغال 440 نفر و اعتبار 40 میلیارد ریال مورد تائید قرار گرفته و تسهیلات دریافت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان اظهار داشت: هنرمندان صنایع‌دستی با ورود به سامانه کارا می‌توانند برای تسهیلات کرونا ثبت‌نام و این تسهیلات را با کارمزد 12 درصد دریافت کنند.

وی افزود: یک میلیارد ریال از اعتبار طرح مشاغل خانگی باقی‌مانده از سال 98 در این مدت نیز به صنعتگران صنایع‌دستی پرداخت‌شده که پنج نفر از صنعتگران را زیرپوشش قرار داد.

ارجمند گفت: با توجه به این‌که اشتغال‌زایی صنایع‌دستی در این استان از سایر بخش‌ها بیشتر است، با خسارات ناشی از وضعیت بحرانی ویروس کرونا، باید توجه بیشتری به این حوزه داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، بیش از 45 رشته صنایع دستی در استان زنجان وجود دارد که در میان آنها ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی، گیوه بافی و گیوه دوزی از صنایع دستی بومی این خطه به شمار می روند.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان هم اکنون حدود 6 هزار نفر در این استان به طور مستقیم در رشته‌های مختلف صنایع دستی اشتغال دارند.

*س_برچسب‌ها_س*