جمعه 10 فروردین 1403

100 میلیارد ریال صرف فعالیت‌های فرهنگی خلخال می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
100 میلیارد ریال صرف فعالیت‌های فرهنگی خلخال می‌شود

اردبیل _ ایرنا _ نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: 100 میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل پروژه‌های فرهنگی و هنری و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی خلخال هزینه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سیدغنی نظری روز شنبه در اختتامیه ششمین جشنواره تئاتر منطقه جنوب استان اردبیل در خلخال افزود: اعتبار یاد شده از محل درآمد حاصل از فروش کارخانه نئوپان خلخال متعلق به بنیاد مستضعفان به بخش خصوصی تامین خواهد شد.

وی اظهارداشت: سرمایه‌گذاری‌های جدید بنیاد مستضعفان در بخش‌های توسعه فرهنگی جامعه متمرکز شده و 80 میلیارد ریال درآمد ناشی از فروش نقدی این کارخانه به بخش خصوصی و نیز 20 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته از سوی رییس این بنیاد و در مجموع 100 میلیارد ریال برای اجرا و یا تکمیل پروژه‌های فرهنگی از جمله احداث ساختمان کتابخانه مرکزی خلخال، تکمیل پروژه نیمه‌کاره مجتمع فرهنگی و هنری شهر کلور، اجرای مجتمع فرهنگی و هنری شهر هشجین و نیز اجرای طرح مجتمع فرهنگی و هنری شهر گیوی مرکز شهرستان کوثر هزینه خواهد شد.

وی به توزیع متوازن اعتبارات و امکانات فرهنگی و هنری از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تاکید کرد و افزود: انتظار از مدیران اجرایی استان حضور مستمر در شهرستان‌ها و آشنایی با مسائل و مشکلات مردم در سایر حوزه‌ها و هنرمندان در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان است.

وی با بیان اینکه هرگونه توسعه در سایر حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه نیازمند ایجاد زیرساخت و توسعه فرهنگی گفت: فرهنگ و هنر قابل خرید و فروش با پول و یا منابع مالی نبوده و در بسیاری از اوقات پشتیبانی معنوی از هنرمندان جامعه می‌تواند زمینه توسعه زیربنایی جامعه را فراهم کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسترهای لازم برای ارتقای فعالیت‌های نمایش و موسیقی هنرمندان خلخال باید فراهم شود، افزود: تنها سالن نمایش و آمفی تئاتر خلخال شایسته در شان هنرمندان هنر نمایش این منطقه نبوده و در حالی که این سالن چندمنظوره و برای اجرای برنامه‌های مختلف دولتی و غیردولتی همواره مورد استفاده عموم جامعه این شهرستان است انتظار از مسوولان دست‌اندرکار احداث سالن نمایش مختص هنرمندان این حوزه است.

وی اظهارداشت: نشستن مدیران در پشت درهایی که با کنترل از راه دور باز می‌شوند هیچ زمانی دردی از درهای جامعه را حل نخواهد کرد و امروزه راه چاره حل مشکلات بی‌شمار مردم در حوزه‌های مختلف باز بودن درب محل کار مدیران اجرایی استان و شهرستان‌ها به روی مردم و چاره‌اندیشی برای رفع موانع و مشکلات جامعه است.

فریدون بابایی، فرماندار خلخال نیز در این آیین با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری ششمین جشنواره منطقه جنوب استان در خلخال گفت: استفاده از ظرفیت مالی خیرین و حامیان برای پشتیبانی این رویداد بزرگ هنری منطقه ابتکاری مناسب از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال بود و انتظار می‌رود استفاده از این روش برای اجرای سایر برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری و همایش‌ها توسط مسوولان سایر دستگاه‌های اجرایی منطقه قرار بگیرد.

*س_برچسب‌ها_س*