جمعه 10 فروردین 1403

10 میلیون ماسک بهداشتی در قم ذخیره سازی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
10 میلیون ماسک بهداشتی در قم ذخیره سازی شد

قم - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به تولید روزانه 370 هزار ماسک بهداشتی در قم گفت: هم اکنون بیش از 10 میلیون ماسک بهداشتی در قم ذخیره داریم و این علاوه بر آن تعداد ماسکی است که در علوم پزشکی استان به عنوان ذخیره استراتژیک وجود دارد.

مهرداد غضنفری عصر سه شنبه در پایان جلسه کارگروه تنظیم بازار قم در تالار کرامت استانداری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد با اعلام رسمی دانشگاه علوم پزشکی ماسک مازاد نیاز استان را تعیین تکلیف کنیم و یا اجازه بدهیم که به استان های دیگر صادر شود.

وی گفت: خوشبختانه در رابطه با تامین ماسک مورد نیاز استان با ظرفیت سازی خوبی که در موضوع تولید کنندگان داشتیم الان به نقطه ای رسیدیم که دپوی ماسک بالایی در استان داریم و تولید این کالا به صورت روزانه استمرار دارد و به وفور در دسترس مردم قرار داده می شود.

معاون استاندار قم همچنین اقدام ها و تصمیم های صورت گرفته در خصوص تامین گوشت مرغ مصرفی قم را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: قم یکی از استان هایی است که نرخ مصوب قیمت مرغ را از ابتدا به خوبی عملیاتی کرده و این کالا در دسترس مردم است، و مازاد از آنچه خارج از استان تولید می شود نیز روزانه 40 تن منهای قطعه بندی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

غضنفری در رابطه با موضوع تخم مرغ نیز یادآور شد: در این جلسه مقرر شد که این محصول از امروز روزانه به میزان 40 تن به قیمت مصوب 145 هزار ریال در بازار مصرف عرضه شود.

معاون استاندار قم خاطر نشان کرد: در خصوص تامین گاز مایع نیز تاکید شد که با ساماندهی که در دستور کار شرکت پخش فرآورده های نفتی استان قرار گرفته، گاز مایع در اختیار مصرف کننده واقعی در بخش های خانگی و واحدهای کشاورزی، تولیدی و صنعتی قرار بگیرد.

غضنفری افزود: شرکت پخش فرآورده های استان اجرای طرح ساماندهی گاز مایع را از مردادماه سال جاری آغاز کرده و آن را دنبال می کند، امیدواریم هر چه سریعتر این ساماندهی صورت بگیرد چون هدف ما، هم مصرف بهینه این منبع انرژی و هم جلوگیری از فساد می باشد.

معاون استاندار قم با اشاره به تدابیر اتخاذ شده به منظور تامین دیگر نیازمندی های استان از قبیل شکر، برنج و روغن نیز گفت: سهم استان در زمینه برنج تامین شده و در زمینه شکر که 600 تن است نیز تاکید شد که شرکت غله و خدمات بازرگانی حداکثر تا 2 هفته دیگر شکر و همچنین روغن مورد نیاز استان را تامین کند.

وی اضافه کرد: گوشت و مرغ منجمد نیز به حد کفایت در قم توزیع و ذخیره سازی شده و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

غضنفری گفت: طبق معمول در این جلسه نیز بر موضوع استمرار نظارت بر قیمت ها و انجام دقیق بازرسی ها به منظور جلوگیری از اجحاف حق مردم بواسطه افزایش قیمت ها تاکید شد.

وی تصریح کرد: کالاهایی که قیمت آنها مصوب می باشد باید مورد نظارت مستمر قرار گیرند و برای متخلفان نیز تشکیل پرونده داده شده و اقدامات بازدارنده لازم انجام شود.

وی بیان کرد: در مورد کالاهایی که قیمت مصوب ندارند نیز باید همان مدل طراحی شده قبلی یعنی بررسی و آنالیز قیمت ها و تعیین تکلیف در حد اختیارات استان اجرا شود.

*س_برچسب‌ها_س*