پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

ناتو وارد درگیری نظامی با روسیه می شود؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
ناتو وارد درگیری نظامی با روسیه می شود؟

لوید آستین مدعی شد که آمریکا هر مقدار که لازم باشد تسلیحات به اوکراین می‌دهد اما ناتو در فکر تقابل با روسیه نیست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا امروز (چهارشنبه) گزارش‌ها درباره رویکرد و سیاست تقابل‌جویانه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با روسیه را رد کرد.

ریانووستی گزارش داد، آستین که به لتونی سفر کرده در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران گفت واشنگتن هر چقدر لازم باشد تجهیزات نظامی را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد اما ناتو دنبال درگیری و دردسر با روسیه نمی‌گردد.

وی در این‌باره اظهار داشت: «ایالات متحده کمک‌های قابل توجهی به امنیت اوکراین ارائه کرده است. ولی ما در میان تقریباً 50 کشوری هستیم که برای یافتن منابع [کمک به اوکراین] با یکدیگر همکاری می‌کنند و به ارائه پشتیبانی ادامه می‌دهند».

رئیس پنتاگون درباره کمک نظامی آمریکا به کی‌یف گفت: «ما مصمم هستیم که به اوکراین کمک کنیم، تجهیزات و فناوری را برای آن جهت محافظت از قلمرو خودش فراهم کنیم. ما این کار را تا زمانی که طول بکشد انجام خواهیم داد».

آستین با ادعای اینکه تجاوز روسیه به اوکراین تهدیدی مستقیم برای ناتو و کشورهای اروپایی است، افزود: «ایالات متحده رزمایش‌های نظامی در کشورهای بالتیک برگزار خواهد کرد و در حال استقرار نیروهای بیشتری در منطقه است».

روز دوشنبه بود که اداره توسعه بین‌المللی آمریکا اعلام کرد در سال مالی جدید، 5.5 میلیارد دلار حمایت نظامی دیگر به اوکراین خواهد فرستاد تا به این کشور در درگیری‌ها با روسیه کمک کند.

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن نیز در واکنش به این اطلاعیه گفت اختصاص بودجه نظامی جدید آمریکا برای کمک به اوکراین، نشان می‌دهد که این کشور همچنان در آتش اوکراین هیزم می‌ریزد.

همچنین بخوانید