شنبه 1 اردیبهشت 1403

نامزدهای توپ طلای 2022

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
نامزدهای توپ طلای 2022

30 نامزد کسب جایزه توپ طلای 2022 معرفی شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فوتبالی نشریه فرانس فوتبال به عنوان متولی اهدای جایزه توپ طلا به بهترین بازیکن فوتبال جهان در هر سال، روز گذشته (جمعه) لیست 30 نامزد کسب جایزه توپ طلای 2022 را منتشر کرد که مهمترین نکته در مورد این فهرست غیبت لیونل مسی است.

لیونل مسی به علت سپری کردن روزهای کم فروغ در اولین فصل حضورش در پاری سن ژرمن پس از ترک بارسلونا، برای اولین بار پس از 16 سال جایی در میان نامزدهای اولیه مهمترین جایزه فردی دنیای فوتبال ندارد.

اگرچه پی اس جی فصل گذشته قهرمان لوشامپیونه شد، اما تاثیر مسی در این اتفاق کمرنگ بود و آمار او هم به هیچ وجه در حد انتظار نبود.

عدم حضور لیونل مسی در لیست اولیه نامزدهای کسب توپ طلای 2022 در حالی است که او سال گذشته به واسطه قهرمانی اش با تیم ملی آرژانتین موفق به کسب این جایزه شده بود.

برخلاف مسی، رقیب دیرینه او کریستیانو رونالدو با وجود ناکامی های منچستریونایتد به سبب عملکرد فردی خوبی که فصل گذشته در جمع شیاطین سرخ داشت در میان 30 نامزد اولیه کسب توپ طلا قرار گرفته است.

هرچند که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان برنده توپ طلای سال 2022 کسی نخواهد بود، جز کریم بنزما کاپیتان رئال مادرید که سال گذشته با این تیم قهرمان لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا شد.

نامزدهای اولیه توپ طلای 2022

 

همچنین بخوانید
نامزدهای توپ طلای 2022 2