پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

نام‌نویسی 400 هزار نفر دانش‌آموزان اتباع کشورهای دیگر در مدارس ایران

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
نام‌نویسی 400 هزار نفر دانش‌آموزان اتباع کشورهای دیگر در مدارس ایران

فارس نوشت: مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه رمزینه‌کد در حدود 20 درصد مدارس نصب شده است، گفت: اولیا مستقیما می‌توانند درباره روند ثبت‌نام دانش‌آموزان اعلام نظر کنند.

سید مجتبی هاشمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و رئیس ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان، اظهار کرد: در موضوع ثبت‌نام دانش‌آموزان با توجه به پیچیدگی‌هایی که ثبت‌نام در کل کشور دارد و نوعی عملیات بین بخشی است که بخش‌های مختلف معاونت‌ها باید با هماهنگی همدیگر آن را در حوزه برنامه‌ریزی و اجرا رقم بزنند، نشست‌هایی با حضور معاونین، رؤسای مراکز و شخص وزیر تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه پس از ابلاغ بخشنامه، عمده فعالیت‌ها معطوف به نظارت است، افزود: بازخوردگیری از جامعه، مراجعات مردم و پاسخگویی، مراحلی است که برای مدیریت کار تعریف کرده‌ایم؛ در کل کشور، آخرین آمار تا پایان مرداد، 13 میلیون و 300 هزار نفر ثبت‌نام قطعی در همه پایه‌ها داشته‌ایم.

*عملکرد حدود 25 استان توسط ستاد مورد بررسی قرار گرفته است

هاشمی با اشاره به ثبت‌نام 400 هزار نفر از دانش‌آموزان اتباع کشورهای دیگر در مدارس ایران، گفت: به نسبت سال گذشته طبق مراجعاتی که به استان‌ها و سطح نظارت داشتیم، عملیات نظارت بهتر انجام می‌شود و همکاری استان‌ها مطلوب است.

وی ادامه داد: تا امروز عملکرد حدود 25 استان توسط ستاد مورد بررسی قرار گرفته است؛ هم در ستاد مرکزی استان‌ها و هم در بخشی از مناطق و مدارس حضور داشتیم و همه تلاش ما این است که 100 درصد مدارس طبق شاخص‌هایی که تعریف کرده‌ایم تحت نظارت و بررسی قرار گیرد.

* رمزینه در حدود 20 درصد مدارس نصب شده است

مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: یک کار ویژه که امسال در حوزه نظارت انجام شده، این است که علاوه بر نظارت معمول، جریان نظارتی در هر استان ایجاد کرده‌ایم و کار ویژه‌ای که اتفاق افتاده و در جریان مردمی کردن نظارت است، تعریف رمزینه یا کیو آرکد است که در مدارس منتخب‌مان داشتیم.

وی با بیان اینکه رمزینه در حدود 20 درصد مدارس نصب شده است، اظهار کرد: این اولین اقدام است که در آموزش و پرورش اولیا مستقیما می‌توانند درباره روند ثبت‌نام اعلام نظر کنند. اسم و مشخصات افراد ایمن است و قابل دسترسی به جز در ستاد مرکزی وزارتخانه نیست.

هاشمی با اشاره به اینکه اولیا به هشت پرسش درباره رضایتمندی از عملکرد مدارس در زمینه ثبت‌نام پاسخ می‌دهند، افزود: بازخوردهای آن را به استان ها می‌دهیم و طبیعتا نگاهمان این است که بتوانیم این بخش را در سال آینده قوی‌تر پیش ببریم.

*قرار است در آیین‌نامه اجرایی مدارس اصلاحیه انجام شود

رئیس ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام عملیات ثبت‌نام طبق دستور وزیر آموزش و پرورش مورد بازبینی قرار می‌گیرد، گفت: مسائل و مشکلات حوزه ستاد را شناسایی کردیم از جمله بحث محدوده بندی‌ها و مسائلی که مرتبط با نوع مشارکت والدین در سطح مدارس است؛ ستادها بیشترین مشغله را در حوزه بازرسی این دو حوزه دارند و به دنبال این هستیم با استقرار سامانه ثبت نام برای سال آینده این وضعیت را بهتر پیش ببریم.

وی افزود: امسال هم تلاشمان این بوده است که میان‌پایه‌ها را کامل به صورت الکترونیک انتقال به سال بالاتر دادیم و زمانی که نمره‌شان ثبت شد، انتقال پایه به صورت الکترونیک انجام شده است و پایه های ورودی محل مراجعه مردم بوده است چرا که باید مدارک ارائه می‌دادند.

هاشمی تصریح کرد: برای سال آینده هم در حوزه قانونگذاری به دستور وزیر آموزش و پرورش، قرار است در آیین‌نامه اجرایی مدارس اصلاحیه انجام شود که در این خصوص با شورای عالی آموزش و پرورش مکاتبه انجام شده است تا به این صورت که امسال مدرک گرفته می‌شد دیگر لازم نباشد اخذ شود و احراز را از طرق دیگری انجام دهیم.

بیشتر بخوانید:

وزیر آموزش و پرورش: به ثبات اقتصادی رسیدیم / قیمت دلار از زمان تحریم‌ها بیشتر نشد / در قیمت برخی اقلام سیر نزولی داشتیم

دانش آموزان می توانند از لباس های فرم سالم و قابل استفاده سال های پیش نیز استفاده نمایند

47231

کد خبر 1666687