شنبه 1 اردیبهشت 1403

ناکامی کیمیا و 5 تکواندوکار پناهنده ایرانی در گزینشی المپیک

وب‌گاه تابناک مشاهده در مرجع

مسابقات انتخابی رشته تکواندو در قاره اروپا با انبوهی از ورزشکاران پناهنده ایرانی، به سوژه تاسفباری برای ورزش ایران بدل شد.

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی که بیش از 20سال است که ریاست تکواندوی کشور در اختیار سیدمحمد پولادگر یک روحانی سابق است، ثبت این تعداد ورزشکار پناهنده در رشته پرمدال تکواندو یک فاجعه محسوب می‌شود که هنوز پاسخ روشن و قانع کننده ای برای چنین پدیده ناراحت کننده ای اعلام نشده است.

در جریان رقابت های تکواندوی گزینشی المپیک در قاره اروپا، کیمیا علیزاده ملی پوش سابق ایران و دارنده مدال برنز المپیک که در قالب تیم پناهندگان برای کسب سهمیه المپیک عازم این رقابت‌ها شده است، در دور نخست وزن 57- کیلوگرم، مقابل جوآنا کانها از پرتغال با نتیجه 17 بر صفر به برتری رسید.

وی سپس در دومین مبارزه مقابل ماریا استتیچ از بوسنی و هرزگوین با نتیجه 15 بر 12 به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد اما در این مرحله مقابل فانی تزلی از یونان با نتیجه 3 بر یک شکست خورد و از رسیدن به فینال و کسب سهمیه المپیک بازماند.

راحله آسمانی دیگر تکواندوکار سابق ایران که برای بلژیک مبارزه می‌کند، در یک چهارم نهایی مقابل سووی میکونن از فنلاند 17 بر 14 شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

همچنین در روز نخست این رقابت‌ها، احسان نقیب‌زاده، امیرمحمد حسینی، دینا پوریونس و کسرا مهدی پور، 4 تکواندوکار سابق ایران که در قالب تیم پناهندگان به میدان رفتند نیز از دور رقابت‌ها حذف شدند.