جمعه 10 فروردین 1403

نجفی: 12 هزار کیلومتر از معابر تهران برای معلولان مناسب‌سازی شود

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
نجفی: 12 هزار کیلومتر از معابر تهران برای معلولان مناسب‌سازی شود

به گزارش خبرنگار فارس، سوده نجفی عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر با بیان اینکه تهران بالغ بر 900 هزار معلول دارد گفت: با توجه به این آمار باید 12 هزار کیلومتر از معابر تهران برای معلولان مناسب‌سازی شود.

وی ادامه داد:‌در حال حاضر حدود 15 درصد از جمعیت جهان را افراد معلول تشکیل می‌دهد که در کشورهای در حال توسعه بیشتر است بگونه‌ای که 80 درصد معلولان جهان در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد:‌در ایران یک میلیون و 467 هزار و 850 معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند و تهران نیز بین 900 هزار تا یک میلیون معلول دارد لذا باید پیاده‌راه‌ها در تهران مناسب‌سازی شود.

به گفته نجفی، تنها 2.3درصد از معابر به میزان 228 کیلومتر معبر اصلی و فرعی برای معلولان مناسب‌سازی شده و 4.5 درصد به میزان 1437 کیلومتر فاقد مناسب‌سازی است.

وی تأکید کرد:‌ایستگاه‌های اتوبوس برای استفاده معلولان مناسب‌سازی نشده است.

وی تأکید کرد:‌وظایف شهرداری‌ها برای معلولان مشخص است و امیدواریم دستگاه‌های مسؤول به وظایف قانونی خود در زمینه معلولان عمل کنند چرا که این قشر به وعده و وعید نیاز ندارند بلکه اقدام عملی قابل مشاهده را خواستار هستند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید معلول شهر تهران مناسب‌سازی معابر عضو شورای شهر این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است