جمعه 10 فروردین 1403

نحوه فعالیت آموزشی دانشگاه تهران در نیمسال آتی

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
نحوه فعالیت آموزشی دانشگاه تهران در نیمسال آتی

معاونت آموزشی دانشگاه تهران نحوه فعالیت آموزشی در نیمسال اول سال تحصیلی 1399-1400 را اعلام کرد.

معاونت آموزشی دانشگاه تهران نحوه فعالیت آموزشی در نیمسال اول سال تحصیلی 1399-1400 را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت آموزشی دانشگاه تهران اعلام کرد؛ با توجه به پیش‌بینی‌های مسئولین بهداشتی کشور در خصوص تداوم روند همه‌گیری ویروس کرونا در پاییز و با آگاهی از مسئولیت‌های خطیر دانشگاه به منظور انتظام بهتر امور و انجام مناسب‌تر فعالیت‌های آموزشی سال تحصیلی 400-1399، برنامه‌ریزی دانشگاه برای نیمسال اول سال تحصیلی با توجه به اصول و سیاست‌های زیر خواهد بود:

برنامه‌ریزی برای ارائه کلیه دروس نظری در نیمسال اول سال تحصیلی آینده با فرض اجتناب‌ناپذیر بودن آموزش الکترونیکی در نیمسال یاد شده است. بر این اساس با توجه به ارتقای زیرساخت‌ها و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، تمامی فعالیت‌های آموزشی از طریق سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه انجام خواهد شد.

ضروری است اعضای هیأت علمی دانشگاه و مدیران گروه‌های آموزشی و معاونان آموزشی واحدها، اقدامات و موارد زیر را در برنامه‌ریزی مورد توجه قرار دهند:

محتوای دروس نیمسال آینده خود را با فرض الکترونیکی بودن آموزش تهیه کرده و آمادگی‌های لازم را برای استفاده از سامانه‌های مورد استفاده در دانشگاه داشته باشند.

پیش بینی و آمادگی لازم برای ارزیابی دانشجویان به صورت مستمر در طول نیمسال و کاهش سهم نمره آزمون پایان ترم در تعیین نمره نهایی را داشته باشند.

برای دروس عملی و یا آن بخش از هر درس عملی که امکان ارائه و برگزاری آن با تشخیص استاد و گروه بصورت آموزش الکترونیکی وجود دارد، محتوای تهیه شود. برای ارائه بخش حضوری دروس عملی متناسب با شرایط اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آمادگی‌های لازم برای تغییر فعالیت‌های آموزشی از الکترونیکی به حضوری در صورت برقراری شرایط مناسب در برنامه‌ریزی پیش بینی شود. به منظور انجام مؤثرتر فعالیت‌های آموزشی و راهنمایی دانشجویان، به خصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی، اعضای هیأت علمی حضور حداکثری در محل کار خود داشته باشند. هر گونه کاهش حضور برنامه‌ریزی شده اساتید، منوط به وجود الزامات اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا و اعلام رسمی دانشگاه خواهد بود.

علیرغم وجود مشکلات متعدد در حوزه‌های برنامه‌ریزی و اجرا، باید تلاش شود که از تعلیق و انباشتگی فعالیت‌های آموزشی به خصوص در ارتباط با ارائه دروس عملی و یا اقداماتی که برای دانش آموختگی دانشجویان ضروری است، اجتناب شود.