پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

نخست‌وزیر عراق: شورای عالی رسیدگی به امور زنان تشکیل می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نخست‌وزیر عراق: شورای عالی رسیدگی به امور زنان تشکیل می‌شود

بغداد - ایرنا - «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق در آیینی با عنوان «روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان» گفت که دولت از هر کوششی برای تحقق حقوق زنان حمایت می‌کند و به زودی «شورای عالی رسیدگی به امور زنان» به ریاست نخست‌وزیر این کشور تشکیل می‌شود.

به گزارش ایرنا از دفتر رسانه‌ای «جریان حکمت ملی»، الکاظمی در این آیین که امروز (شنبه) در دفتر «سید عمار حکیم»، رهبر این جریان در بغداد برگزار شد، اضافه کرد که زنان در هر جایگاهی بنیان‌گذار ارزش‌های عالی جامعه هستند.

وی ادامه داد که موضوع خشونت علیه زنان برای ما به عنوان مرد و مسئول مایه‌شرم است و نمی‌توانیم انکار کنیم که حمایت از زنان عراقی مأموریتی انجام نشده است و هنوز زنان جایگاه شایسته و حقوق شایسته خود را در جامعه ما نیافته‌اند و لایحه قانون مبارزه با خشونت علیه زنان که در دولت فعلی به مجلس داده شده، درگیر اختلافات سیاسی شده است.

نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه در رفتارهای اجتماعی، اخلاقی و در قوانین حقوقی و در واقعیتی که زیست می‌کنیم، زنان نیمی از جامعه محسوب نمی‌شوند، افزود: زنان حامی اصلی وحدت ملی عراق در روزگار دیکتاتوری و نزاع‌های فرقه‌ای بودند.

الکاظمی ادامه داد: اکثریت مطلق زنان از تقویت حکومت و مخالفت با خشونت و مبارزه با حمل سلاح بی‌ضابطه حمایت می‌کنند، چون زنان همواره مخالف خشونت و حامی فرزندان خود هستند.

وی با بیان اینکه به عراق باید مانند کشوری نگاه کنیم که همه شرط‌های لازم را برای یک ملت دارد و در این مسیر بکوشیم که زنان از همه حقوق خود برخوردار باشند.

در دوره نخست‌وزیری «حیدر العبادی» پستی با عنوان «وزیر مشاور در امور زنان» در دولت عراق وجود داشت که در نتیجه اعتراض‌های مردمی 2016 این تشکیلات منحل شد.

*س_برچسب‌ها_س*