پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

نرخ تمام شده واحدهای نهضت ملی مسکن 7 میلیون تومان اعلام شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
نرخ تمام شده واحدهای نهضت ملی مسکن 7 میلیون تومان اعلام شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با انبوه سازان مدیریت هزینه خواهیم کرد تا قیمت تمام شده ساخت مسکن در دامنه متری 7 میلیون تومان باقی بماند.

آقای علیرضا جعفری در حاشیه همایش توانمندسازی زنان ساکن شهرهای جدید با بیان اینکه در شهر جدید پرند 496 واحد نهضت ملی مسکن در دست ساخت است گفت: رویکرد ما در نهضت ملی مسکن ساخت خانه های یک طبقه است به این که صورت که اگر خودشان متمایل باشند.

او ادامه داد: در شهرهای جدید به متقاضیان زمین می دهیم و بر اساس سهمیه هر شهر از تسهیلات نهضت ملی مسکن وام دریافت کرده و ساخت و ساز می کنند.

او افزود، در روش دیگر ما برای متقاضیان خانه های یک طبقه حیاط دار می سازیم که هزینه ساخت آن سه میلیون و نهصد و پنجاه هزار تومان برآورد شده است و هزینه مشاعات نیز کسر خواهد شد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، برای شهرهای جدید که اراضی کم و متقاضی زیاد است خانه های چهار تا هفت طبقه می سازیم قرارداد ساخت این خانه ها متری 4 میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود که با محاسبه نرخ تعدیل سال 1400 به متری 7 میلیون تومان می رسد.

او ادامه داد: با انبوه سازان مدیریت هزینه خواهیم کرد تا قیمت تمام شده ساخت مسکن در دامنه متری 7 میلیون تومان باقی بماند و ساخت واحد ها به اتمام برسد برای این منظور سهم مشاعات را کاهش می دهیم.

او گفت: در خصوص آماده سازی محوطه‌ها هم به کاهش قیمت تمام شده کمک می کنیم متراژ واحدهای آپارتمانی از 75تا 110 متر است.

جعفری گفت: برای دهک های یک تا 4 تمهیداتی از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی اندیشه شده، بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد مستضعفان هم در این طرح کمک می کنند.

او گفت: شرکت های خارجی اعلام آمادگی کرده اند ولی اولویت ما واگذاری پروژه ها به انبوه سازان داخلی است.

جعفری گفت: عمده مسکن مهر را امسال تکمیل کرده ایم 30 هزار واحد باقی مانده تا تابستان سال آینده تکمیل می شود. متروی پرند هم خرداد سال آینده تکمیل می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی