سه‌شنبه 28 فروردین 1403

3 نشانه مثبت در بورس / پیش بینی بازار سهام 12 مرداد 1401

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
3 نشانه مثبت در بورس / پیش بینی بازار سهام 12 مرداد 1401

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد تقاضای 42 میلیارد تومانی بسته شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز - چهارشنبه 12 مرداد - به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 2 هزار و 412 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 430 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 224 واحد بالا آمد و در رقم 380 هزار و 587 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 24 واحد رشد کرد و به رقم 18 هزار و 762 واحد رسید.

در پایان معاملات روز سه‌شنبه، 328 نماد رشد قیمت و 294 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 53 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 47 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت سیمان هرمزگان (سهرمز)، شرکت عمران و توسعه فارس (ثفارس) و شرکت انتقال داده‌های آسیاتک (سخزر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سیمان لار سبزوار (سبزوا)، شرکت سرمایه گذاری اعتلای البرز (اعتلا) و شرکت دامداری تلیسه نمونه (تلیسه) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای وصنا (شرکت صنایع بهشهر ایران)، دکوثر (شرکت داروسازی کوثر) و خچرخش (شرکت چرخشگر) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت لیزینگ ایران و شرق (ولشرق)، شرکت پگاه گلپایگان (غگلپا) و شرکت فرابورس ایران (فرابورس) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد تقاضای 42 میلیارد تومانی بسته شد.

ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 25 درصد کاهش یافت و 18 میلیارد تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 15 درصد افت کرد و در رقم 60 میلیارد تومان ایستاد.

بیشترین تقاضاها

امروز نماد آسیاتک (شرکت انتقال داده‌های آسیاتک) با صف خرید 10 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از آسیاتک، نمادهای کایزد (شرکت فرانسوز یزد) و تپمپی (شرکت پمپ سازی ایران) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین عرضه‌ها

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد فمراد (شرکت آلومرداد) تعلق داشت که ارزش آن 5 میلیارد تومان بود. پس از فمراد، نمادهای لبوتان، وصنا، تکنو و دروز بیشترین صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که در دو روز گذشته شاخص رشد اندکی داشته است.

دیروز در شروع معاملات تقاضا رشد کرد و شاخص در 90 دقیقه ابتدایی رشد کرد. با اینکه در ادامه شاخص نزول اندکی کرد اما شاخص هم وزن ریزش بیشتری داشت. در یک ساعت پایانی معاملات نیز شاخص‌ها رشد کردند.

نمادهای فارس، ومعادن، تاپیکو، پارسان، نوری، شپدیس، وغدیر، شبهرن و فملی بزرگان بازار در روز سه‌شنبه بودند که بیشترین تأثیر را در رشد شاخص داشتند.

دیروز ارزش معاملات خرد سهام رشد کرد و با افزایش 9 درصدی نسبت به دوشنبه به هزار و 968 میلیارد تومان رسید.

همچنین خروج پول حقیقی از بورس ادامه داشت اما میزان آن کاهش یافت و کمترین رقم هفته بود.

دیروز بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای شبندر، خگستر، وپارس، مبین، شپنا، شستا، شتران، خساپا، بپاس و وآذر تعلق داشت.

بهبود ارزش معاملات، کاهش خروج پول حقیقی و وجود مازاد تقاضا در پایان معاملات سه‌شنبه سه نشانه مثبت هستند که می‌توانند امروز سومین روز صعودی متوالی بورس را رقم بزند.

در همین رابطه: همچنین بخوانید
3 نشانه مثبت در بورس / پیش بینی بازار سهام 12 مرداد 1401 2