جمعه 10 فروردین 1403

نشان عالی فردوسی به افشین علا اهدا شد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
نشان عالی فردوسی به افشین علا اهدا شد

نشان عالی فردوسی در بخش حماسه‌سرایی به افشین علا اهدا شد.

نشان عالی فردوسی در بخش حماسه‌سرایی به افشین علا اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین اهدای نشان فردوسی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در چهار بخش حماسه‌سرایی، حماسه‌سازی، فردوسی‌پژوهی و ترویج زبان فارسی در عرصه بین‌المللی روز 24 اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار شد.

افشین علا پس از دریافت نشان عالی فردوسی در بخش حماسه‌سرایی گفت: بابت دریافت این نشان خوشحالم؛ چراکه فردوسی در اوج قله شعر فارسی است و تمام بزرگان دیگر ادبیات ما از جمله سعدی، حافظ، مولانا و... از آموزه‌های فردوسی در اشعار خود استفاده کرده و نام فردوسی با حفظ و صیانت از زبان شیرین فارسی آمیخته شده است.

وی یکی از اعجاب‌های زبان فارسی را آثار ارزشمند و بی نظیر فردوسی دانسته و افزود: آثار حکیم فردوسی پس از هزار سال به دست ما رسیده و بدون هیچ‌گونه مشکل و دست‌اندازی معنای آن را متوجه می‌شویم. و ما نیز وظیفه داریم که این زبان پاکیزه و پیراسته را هم برای فرزندان خود و هم برای نسل‌های آینده سالم نگه داریم.

امسال نشان‌های فردوسی در بخش فردوسی‌پژوهی به حسن ذوالفقاری، حماسه‌سرایی به افشین علا بابت حماسه‌سازی به رضا عالی‌زاده و محمدکاظم کاظمی، شاعر افغانستانی، بابت ترویج زبان فارسی در حوزه بین‌المللی اعطا شد.