پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

نشستی برای «آزادی مؤمن مسیحی»

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
نشستی برای «آزادی مؤمن مسیحی»

نشست نقد کتاب «آزادی مؤمن مسیحی و چند اثر کوتاه دیگر» نوشته مارتین لوتر با ترجمه محمد صبائی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، نشست هفتگی شهرکتاب در روز سه‌شنبه (12 مردادماه) ساعت 11 صبح به نقد و بررسی کتاب «آزادی مؤمن مسیحی» اختصاص دارد که با حضور محمدرضا عدلی، ارسطو میرانی و محمد صبائی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

در خبر برگزاری این نشست عنوان شده است: به تازگی کتاب «آزادی مؤمن مسیحی و چند اثر کوتاه دیگر» اثر مارتین لوتر با ترجمه محمد صبائی و توسط نشر کرگدن منتشر شده است. نوشته‌های حاضر نمایی کلی از مساله مهم نجات و راه رسیدن به آن را در الاهیات مارتین لوتر عرضه می‌کنند. مساله لوتر این است که چگونه می‌توان از قیدوبند شریعت، گناه و مرگ آزاد شد و نجات یافت. از نگاه او، شریعت، گناه و مرگ زنجیرهایی‌اند که ما را از رسیدن به آزادی و نجات بازمی‌دارند. آن‌چه لوتر در نقد و رد شریعت می‌گوید انکار کارایی و تأثیر آن در حصول آمرزیدگی و نجات است. انکار این کارایی و تأثیر، تأکید بر این اصل اساسی است که انسان نمی‌تواند در معامله‌ای سرراست، اعمال شرعی انجام دهد و، درمقابل، مزد طلب کند.

انتهای پیام