چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

نشست شانگ‌های با محوریت افغانستان در هند برگزار شد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
نشست شانگ‌های با محوریت افغانستان در هند برگزار شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، نمایندگان پاکستان، هند، روسیه، چین و سایر اعضای سازمان همکاری‌های شانگ‌های امروز دوشنبه، (26 اردیبهشت)، در نشستی وضعیت امنیتی افغانستان را به بحث و بررسی گرفتند. این نشست که به میزبانی هند در دهلی نو برگزار شده است، برای چهار روز دیگر ادامه دارد. قرار است نمایندگان کشور‌های منطقه در رابطه با وضعیت امنیتی و چگونگی مبارزه با تروریسم در افغانستان...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، نمایندگان پاکستان، هند، روسیه، چین و سایر اعضای سازمان همکاری‌های شانگ‌های امروز دوشنبه، (26 اردیبهشت)، در نشستی وضعیت امنیتی افغانستان را به بحث و بررسی گرفتند.

این نشست که به میزبانی هند در دهلی نو برگزار شده است، برای چهار روز دیگر ادامه دارد. قرار است نمایندگان کشور‌های منطقه در رابطه با وضعیت امنیتی و چگونگی مبارزه با تروریسم در افغانستان گفتگو کنند. یک هیات سه‌نفره از پاکستان نیز در این نشست شرکت کرده است.

«فرید ماموندزی»، سفیر حکومت پیشین افغانستان در هند که در این نشست حضور دارد، در توئیتی نوشت که وضعیت امنیتی و انسانی در افغانستان در 9 ماه گذشته بدتر شده است.

چین، روسیه، هند، پاکستان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای هستند و برخی از کشور‌ها از جمله افغانستان به‌عنوان یکی از کشور‌های ناظر در این سازمان شرکت دارند. در حال حاضر، هند ریاست شورای اجرایی این سازمان را بر‌عهده دارد.