یک‌شنبه 8 مهر 1403

نظارت بر فعالیت‌های مراکز اقامتی مشهد افزایش می‌یابد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نظارت بر فعالیت‌های مراکز اقامتی مشهد افزایش می‌یابد

مشهد - ایرنا - مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به بازگشایی هتل‌ها و مراکز اقامتی، نظارت بر فعالیت و نحوه ارائه خدمات آن‌ها افزایش می‌یابد تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از سلامت مسافران و زائران در برابر کرونا محافظت شود.

علی اصغر حسنی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شرایط کرونایی کشور، سفرهای غیرضروری نباید انجام شود از این رو به خاطر سفرهای ضروری تعداد اندکی از هتل‌های مشهد بازگشایی شدند و نحوه ارائه خدمات به مسافران آنها نیز توسط همکاران بهداشت محیط بررسی و نظارت می‌شود.

وی ادامه داد: مسوولان هتل‌هایی که تمایل به بازگشایی واحد صنفی خود دارند باید پس از مراجعه به انجمن هتلداران با شرایط ویژه نسبت به بازگشایی این واحد اقدام کنند و پس از آن نیز با هماهنگی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنابع دستی لیست واحدهای فعال برای نظارت‌های بهداشتی در اختیار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار می‌گیرد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل نبود صرفه اقتصادی فقط تعداد محدودی از هتل‌های چهار و پنج ستاره این شهر با مسافر اندک مشغول خدمت رسانی هستند گفت: هتل آپارتمان‌ها و مهمانپذیرها فعال نیستند و تعداد اندکی از هتل‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تعداد اندک مسافر بازگشایی شده‌اند.

وی افزود: سالن‌های غذاخوری نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند و ضدعفونی کردن سطوح و دست‌ها و جلوگیری از حضور کارکنان دارای علایم بیماری در محیط کار از جمله مواردی است که ملزم به رعایت آن می‌باشند.

حسنی ادامه داد: تمام سطوح سالن‌های غذاخوری باید با مواد ضدعفونی کننده گندزدایی شود و در صورت مشاهده علایم بیماری در هر یک از کارکنان از ورود وی به محل پخت و سرو غذا جلوگیری گردد.

وی گفت: نظارت بر عملکرد هتل‌ها و رستوران‌ها با شدت و جدیت بیشتر انجام می‌شود و با موارد تخلف برخورد قانونی می‌گردد.

*س_برچسب‌ها_س*