سه‌شنبه 29 اسفند 1402

نظارت و بررسی کتاب‌های ناشران خارجی قبل از ترخیص از گمرک

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
نظارت و بررسی کتاب‌های ناشران خارجی قبل از ترخیص از گمرک

رئیس اداره مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به روند ترخیص بار ناشران خارجی از گمرک گفت: طبق سال‌های گذشته بارها به شکل محتوایی بررسی خواهند شد.

*س_ رئیس اداره مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به روند ترخیص بار ناشران خارجی از گمرک گفت: طبق سال‌های گذشته بارها به شکل محتوایی بررسی خواهند شد. _س* - اخبار فرهنگی -

علی فریدونی، رئیس اداره کل مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ترخیص کتاب‌های لاتین که برای عرضه در نمایشگاه سی و سوم کتاب اسفند ماه به تهران آمده است، گفت: این کتاب‌ها حجم زیادی ندارند‌، در حدود 14 تن هستند؛ زیرا ما در همان ماه‌ها چون پیش‌بینی احتمال تعویق نمایشگاه را کرده بودیم خواستیم دست نگاه دارند.

وی ادامه داد: این 14 تن بار به اسم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد کشور شده است و ما اکنون مراحل اداری ترخیص را در حال انجام داریم.

فریدونی تصریح کرد: ساز و کار خروج کتاب از گمرک به مانند سال گذشته است. در سال‌های گذشته ما بار را از گمرک خارج کرده و به محلی به نام گمرک مصلی می‌بردیم که آنجا کتاب‌ها بررسی شده و پس از بررسی اجازه خروج داده می‌شد. امسال هم که نمایشگاه کتاب تهران را نداریم، به همین شیوه عمل می‌کنیم.

ضرب‌الاجل گمرک برای ترخیص کتاب‌های خارجی نمایشگاه / ارشاد تعیین تکلیف نکرده است

وی ادامه داد: گروهی ماز متخصصان و کارشناسان حوزه‌های مختلف تشکیل می‌شوند که به بررسی محتوایی کتاب‌ها بپردازند، بعد از بررسی طبق تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کتاب‌ها تعیین تکلیف می‌شود.

انتهای پیام /