جمعه 10 فروردین 1403

نعمتی: بانوان در 3 دوره گذشته پارالمپیک، خوش درخشیده اند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
نعمتی: بانوان در 3 دوره گذشته پارالمپیک، خوش درخشیده اند

بانوی ملی پوش پاراتیر و کمان کشورمان در حاشیه مراسم نمادین روز ملی پارالمپیک درباره آخرین وضعیت ملی پوشان توضیحاتی را بیان کرد.

زهرا نعمتی، بانوی ملی پوش پاراتیر و کمان کشورمان در حاشیه مراسم نمادین روز ملی و هفته پارالمپیک در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مراسم امروز اظهار داشت: امروز مراسم روز ملی پارالمپیک برگزار شد و به نظر من جای چنین برنامه هایی همیشه در تقویم خالی بوده است. امروز افرادی در این مراسم حاضر شدند که هر کدام در رشته‌های خودشان خوش درخشیده اند و من خیلی خوشحال هستم که امروز در کنار این عزیزان حاضر شده و این روز را جشن گرفتیم. به هر حال افراد دارای معلولیت در یک جامعه نباید تفاوتی با دیگر انسان‌ها داشته باشند و همه باید با یک دید به این افراد نگاه کنیم.

بانوی ملی پوش پاراتیراندازی با کمان کشورمان درباره عملکرد بانوان ایران در مسابقات پارالمپیک 2021 توکیو بیان کرد: امسال مسابقات پارالمپیک و المپیک وضعیت کاملا متفاوتی داشتند. به هر حال در یک سالی که شیوع کرونا مسابقات المپیک را به تعویق انداخت، برنامه ورزشی خیلی از تیم‌ها را تحت تاثیر گذاشت. به طوری که مجبور بودیم سطح آمادگی خودمان را در این یک سال به بهترین شکل ممکن حفظ کنیم. مسابقات پارالمپیک توکیو امسال نسبت به دوره‌های گذشته وضعیت بسیار متفاوتی داشتند و خیلی خوشحال هستم که من هم در طول دوران ورزشی این شانس را داشتم که در رقابت‌های پارالمپیک شرکت کنم.

نعمتی ادامه داد: خوشبختانه در 3 دوره گذشته مسابقات پارالمپیک، بانوان ما خیلی خوش درخشیده اند. ابتدا پارالمپیک 2012 لندن بود که من توانستم مدال طلا را برای اولین بار در بخش بانوان کسب کنم و بعد از آن در سال 2016 موفقیت بانوان ما 2 برابر شد. در آخر هم المپیک توکیو بود که 3 بانوی ایرانی موفق شدند افتخار آفرینی کنند. هر کدام از ورزشکاران پارالمپیک ما ستاره هستند و در دنیا از رکورد‌های خاصی برخوردارند.

بیشتر بخوانید

بانوی ملی پوش پاراتیراندازی با کمان تصریح کرد: ورزشکاران پارالمپیکی ما می‌توانند الگوی بسیار مناسبی برای افراد دارای معلولیت باشند. مثلا والیبال ما که دوباره موفق شد در پارالمپیک قهرمان شود. همچنین تیراندازی، جودو و وزنه برداری هر کدام موفق شدند برای ایران افتخار کسب کنند. به نظر من ورزشکاران پارالمپیکی ایران جزء بهترین ورزشکاران دنیا هستند.

نعمتی درباره مشکلات ورزشکاران پارالمپیک نیز گفت: امیدوارم هر چه زودتر پاداش ملی پوشان المپیک و پارالمپیک پرداخت شود که قطعا در روحیه ورزشکارانمان بسیار تاثیرگذار است. بحث دیگر هم مربوط به استخدام ورزشکاران است که خدا را شکر تا حدود زیادی این مشکل برطرف شده است و وزارت ورزش با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کند.