چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

نقش مردم کرمانشاه در دفاع مقدس پررنگ و چشمگیر است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نقش مردم کرمانشاه در دفاع مقدس پررنگ و چشمگیر است

کرمانشاه - ایرنا - نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بااشاره به اینکه در جنگ هشت ساله، هزار نقطه از این استان بمباران شد، گفت: نقش مردم کرمانشاه در خلق حماسه‌های دفاع مقدس پر رنگ و چشمگیر است.

ابراهیم عزیزی روز پنجشنبه در آیین گلباران و عطرافشانی مزار شهدا کرمانشاه به مناسبت هفته دفاع مقدس افزود: در جنگ تحمیلی 52 کشور از عراق حمایت کردند اما مردم ایستادند و مقاومت کردند.

وی افزود: مردم کرمانشاه در دفاع مقدس حماسه آفریدند و با نثار خون خود اجازه ندادند حتی یک وجب از خاکشان به دست دشمن بیفتد و درعین حال بقیه مردم هم در پشت جبهه ایستادگی کردند و شهید شدند.

عزیزی با اشاره به نقش شهدا و جوانان در دفاع مقدس گفت: شهدا با تمام وجود با جان‌فشانی خود رفع ضلالت و گمراهی کردند و جوانان هم در خط مقدم جبهه و با پیروی از امام راحل و رهبری از اسلام و انقلاب دفاع کردند.

مراسم گلباران و عطرافشانی گلزار شهدا کرمانشاه

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان 30 هزار ایثارگر شامل 9 هزار و 800 شهید، 19 هزار جانباز و 17 و 500 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند. همچنین تقدیم 850 زن شهیده، هزار و 550 بانوی جانباز و 750 شهید زیر 15 سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است. بیش از 27 عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول الله (ص)، والفجر 10، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*
نقش مردم کرمانشاه در دفاع مقدس پررنگ و چشمگیر است 2