چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

نقش مروجین فرهنگی در کتاب‌خوانی کودکان

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
نقش مروجین فرهنگی در کتاب‌خوانی کودکان

یک مروج فعال در حوزه کتاب‌خوانی معتقد است: زمانی مفهوم کتاب در ذهن کودک جا می‌افتد که فعالیت مناسبی برای بعد از کتاب‌خوانی در نظر گرفته شود.

پریچهر نسرین‌پی، پژوهشگر حوزه کودک گفت: سالیان سال است که خیرین نقش موثری در زمینه کمک به افراد کم‌برخوردار دارند. تعدادی از خیرین هستند که علاوه‌بر اینکه کار فرهنگی انجام می‌دهند، به معاش افراد هم کمک می‌کنند.

به گفته این پژوهشگر حوزه کودک، خانه برای آینده موسسه‌ای است که علاوه‌بر اینکه به تغذیه کودکان اهمیت می‌دهد، کلاس‌های آموزشی و کتاب‌خوانی را برای کودکان فراهم می‌کند و برای مادران کلاس‌های آموزشی مانند خیاطی، بافتنی و... در نظر گرفته است.

در ادامه مهدیه آرایی، مروج فعال کتاب‌خوانی گفت: در پروسه کتاب‌خوانی کودکان به بحث و گفتگو می‌پردازند، گاهی بلندخوانی انجام می‌شود و کودکان در خوانش کتاب مشارکت می‌کنند.

به گفته مهدیه آرایی، زمانی مفهوم کتاب در ذهن کودک جا می‌افتد که فعالیت مناسبی برای آن در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، یکی از فعالیت‌هایی که برای کتاب نقطه انجام می‌شود این است که کودکان کار‌هایی که فکر می‌کنند نمی‌توانند انجام دهند، می‌نویسند و در نهایت این نوشته‌ها نابود می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون