پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

نمایشگاه کتاب 200 اپراتور پاسخگو دارد

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
نمایشگاه کتاب 200 اپراتور پاسخگو دارد

مدیر پاسخگویی راهنمای مراجعان نمایشگاه کتاب گفت: امسال در دو بخش جداگانه، آماده پاسخگویی به مخاطبان نمایشگاه مجازی و فیزیکی هستیم و مخاطبان می‌توانند برای طرح سوالات خود با شماره 91009898 تماس بگیرند.

به گزارش مشرق به نقل از ستاد خبری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، آزاده نظربلند، مدیر پاسخگویی راهنمای مراجعان در خصوص فعالیت‌های این مرکز گفت: هر سال هم‌زمان با نمایشگاه کتاب، غرفه‌های اطلاع‌رسانی مشغول ارائه خدمات بوده‌اند و امسال با توجه به اینکه نمایشگاه به صورت فیزیکی و مجازی به صورت هم‌زمان برگزار می‌شود، مرکز تماس بخش مجازی با بخش اطلاع‌رسانی فیزیکی ادغام شده و تحت عنوان کمیته پاسخگویی و راهنمای مراجعان، مشغول خدمت‌رسانی است.

وی افزود: ما در هر دو بخش بیش از 200 نیرو داریم که در بخش مجازی از ساعت 9 صبح تا 7 عصر در حال ارائه پاسخگویی هستند و در بخش نمایشگاه فیزیکی، هم‌زمان با ساعات برگزاری نمایشگاه، به ارائه خدمات می پردازند. به همین منظور عموم مخاطبان می‌توانند با تماس شماره 91009898 پاسخ سووالات خود را دریافت کنند.

نظربلند ادامه داد: سوالات رایج مخاطبان بر اساس دوره زمانی متفاوت است به طوری که تا قبل از آغاز نمایشگاه، بیشتر تلفن‌ها مربوط به ناشرانی است که درباره چگونگی بارگذاری کتاب‌ها روی سایت سوال دارند و در حین برگزاری نمایشگاه، اغلب سوالاتی درباره نحوه خرید کتاب و اینکه هر کتاب متعلق به کدام نشر است پرسیده می‌شود. بعد از پایان نمایشگاه سووالات حول محور پیگیری سفارش‌ها صورت می‌گیرد. چنان که ما در سال قبل تا اواسط اسفند، حدود 70 هزار پاسخگویی را در این خصوص انجام دادیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بخش پاسخگویی مجازی کاملاً به صورت سیستمی انجام می‌شود و در ادامه از طریق سامانه از مخاطبین نظرسنجی صورت می‌گیرد که طبق نتایج این نظر سنجی، 85 درصد از مخاطبان در رده‌های خوب و خیلی خوب از عملکرد این مرکز، اظهار رضایت داشته‌اند.

نظربلند در پایان گفت: نمایشگاه فیزیکی شرایط خاصی دارد و معمولاً در یکی دو روز اول بعضی از اطلاعات کامل نیست و یک سری جابه‌جایی‌ها در غرفه‌های ناشران صورت می‌پذیرد که ممکن است پاسخگویی را دچار مشکل کند، اما معمولاً سعی می‌کنیم بیشتر پاسخگویی را داشته باشیم. همچنین برایرفاه بازدید کننده‌گان نمایشگاه، اپلیکیشنی با هدف اطلاع‌رسانی طراحی شده که در کافه بازار قابل دانلود است و مراجعان می‌توانند قبل از حضور در نمایشگاه، این برنامه را دانلود کنند تا به اطلاعات کتاب‌ها و ناشران مستقر در نمایشگاه دسترسی داشته باشند.

سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست و یکم تا سی و یکم اردیبهشت ماه 1401 در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی (ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.