جمعه 10 فروردین 1403

نماینده مجلس: امضای مدرسی خیابانی از 22 مرداد غیرقانونی است

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه امضای مدرسی خیابان سرپرست وزارت صمت از 22 مرداد ماه غیرقانونی است گفت: آقای روحانی باید بر حسب قانون یک وزیر به مجلس معرفی کنند نه دو وزیر. اگر در آینده وزارت بازرگانی از وزارت صمت جدا شد بحث جداست ولی رئیس‌جمهور اکنون به دنبال حاشیه‌سازی نباشد.

به گزارش فارس، علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس صبح امروز (یکشنبه 12 مرداد) طی تذکری در صحن علنی مجلس اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور فرمودند بین مجلس و شورای نگهبان درباره تفکیک وزارتخانه وزارت بازرگانی اختلاف است. بنده عرض می‌کنم بین مجلس و شورای نگهبان اختلاف نیست. مجلس قبلی سه بار در ورد تفکیک وزارت بازرگانی رأی منفی داده است.

وی گفت: فعلا در حذف قانون آقای رئیس‌جمهور باید یک وزیر به مجلس معرفی کند نه دو وزیر؛ اگر در آینده وزارت بازرگانی تفکیک شد بحث جدا است و بالاخره ایشان وزیر جدید رامعرفی می‌کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس با این پرسش که چرا آقای رئیس‌جمهوردنبال حاشیه‌سازی است گفت:‌بدون شک قانون تصریح دارد که اکنون باید یک وزیر معرفی شود بنابراین از 22 مرداد امضای آقای مدرس خیابانی غیرقانونی است و تصرفات ایشان نیز غیرقانونی محسوب می‌شود و هر کسی هم دستورات ایشان را اجرا کند خلاف قانون مرتکب شده است.

وی اضافه کرد: آقای رئیس جمهور گفتند من حقوقدان هستیم بنابراین جنابعالی که قانون بلد هستید حتما باید به قانون تمکین کنید چرا که برحسب قانون تا 22 مرداد بیشتر مهلت نیست و یک هفته مجلس وقت دارد شرایط وزیر پیشنهاد کند. این هفته هفته آخری است که رئیس‌جمهور می توانند وزیر صمت را به مجلس معرفی کند.

سلیمی با اشاره به بدهی‌های دولت گفت:‌دولت اکنون بیش از 500 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و شرکت‌های دولتی هم 540 هزار میلیارد تومان دارای بدهی هستند و این عدد بزرگ و سنگینی است و متأسفانه آقای رئیس‌جمهوری بدهی سنگینی را برای دولت بعد برجای می‌گذارد.

وی گفت: به جای اینکه کشور را وارد حاشیه کنند از رئیس مجلس تقاضا دارم که به دولت تذکر دهد که باید به قانون تمکین کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه بازار آشفته است، تصریح کرد: آیا آقای روحانی مسائل را نمی‌دانند؟ ای کاش مشاوران آقای رئیس جمهور به ایشان خبر می‌دادندکه قیمت‌ها در بازار هر روز بالا و پائین می‌شود و ایشان از پشت شیشه دودی نظرسنجی نکنند.