پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

نماینده پیشین مجلس: شعارهای مجلسی‌ها حاشیه ایجاد می‌کند

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
نماینده پیشین مجلس: شعارهای مجلسی‌ها حاشیه ایجاد می‌کند

یک نماینده سابق مجلس گفت: مجلس جدید با این پیش فرض شروع کرد که می خواهد تحول را از خودش شروع کند؛ اما اگر درست اجرا نشود، حاشیه غیر ضروری ایجاد می‌کند.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مجلس جدید با این پیش فرض شروع کرد که می خواهد تحول را از خودش شروع کند. ابتدایی ترین تحول را هم در این دید که در ارتباط با مساله بررسی اعتبارنامه سخت گیری کند و تا اینجای کار نه‌تنها مشکلی نیست، بلکه حرکتی ارزشمند است. اما اگر با همین موضوع سطحی برخورد شود، که شد؛ باعث می شود حاشیه‌های غیر ضروری ایجاد شود که به بهبود شرایط مجلس کمکی نمی‌کند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس جدید با رای کمی وارد شدند البته الان جایش نیست درباره علت کاهش مشارکت مردم در انتخابات صحبت کنیم اما می‌خواهم بگویم این مجلس باید خیلی مواظب وجهه خودش باشد. باید راه را برای ترمیم سرمایه اجتماعی باز کنند. در گفتار و کردار خود خیلی دقت کند. بنده به عنوان کسی که دغدغه کشور را دارم مایلم برای حل مشکلات کشور این مجلس موفق عمل کند؛ اما اگر به مجلسی شعاری تبدیل شود تکلیفش مشخص است.

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: به طور مثال در ماجرای اعتبارنامه دلخوش و تاجگردون فرض را بر این گذاشتند که مشکل جدی دارد و باید رفع شود. این فرض غلطی است. اگر اسناد و مدارک معتبری دارد باید با رسانه ها مصاحبه می‌کردند و نتیجه بررسی را شفاف اعلام می‌کردند.

میرزایی افزود: افکار عمومی می پرسد که چه شده است اما پاسخ روشنی برایشان نیست. شعار دادن و بزرگنمایی نتیجه ای ندارد. کمکی به ارتقاء جایگاه مجلس نمی کند. مثلا شعار می دهند می‌خواهیم موضوع معیشت مردم را حل کنیم. عامه مردم هم متوجه شدند حل این مسائل پیچیدگی های زیادی دارد. چند ماه دیگر باید به این فکر باشند که مردم درباره‌شان قضاوت می‌کنند. کمیسون های مجلس با کمک مرکز پژوهش‌ها و اساتید دانشگاه‌ها باید کار را پیش ببرند.

وی در پایان گفت: هم دولت و هم مجلس به علت تحریم‌ها با شرایط سختی رو به رو هستند. الان زمان شعار نیست دوران انتخابات تمام شده، باید شمرده و حساب شده حرف زد و عمل کرد.

انتهای پیام