جمعه 10 فروردین 1403

نهضت خاطره‌نویسی دفاع مقدس بهترین ابراز در جنگ نرم با دشمنان است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نهضت خاطره‌نویسی دفاع مقدس بهترین ابراز در جنگ نرم با دشمنان است

شهرری - ایرنا - مشاور فرمانده معظم کل قوا با تاکید براینکه رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس باید با حضور در فضای مجازی به خاطره‌گویی و رمان‌نویسی از هشت سال جنگ تحمیلی اقدام کنند. گفت: نهضت خاطره‌خوانی و نویسی از رشادت‌های شهیدان و ایثارگران دفاع مقدس بهترین ابزار در جنگ نرم با دشمنان است.

سیدیحیی رحیم صفوی شامگاه شنبه در مراسم نهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با انتشار تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «مربع‌های قرمز» در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)، اظهار داشت: مولفان خوش ذوق و با انصاف به همراه نویسندگان چیره دست باید خاطرات هشت ساله دفاع مقدس رزمندگان را برای آگاهی نسل جوان کشور از ایثارگری های شهیدان و مدافعان کشور به رشته تحریر درآورند.

وی با بیان اینکه در آستانه چهلمین سال تجاوز رژیم بعث عراق به ایران اسلامی باید نسل دوم و سوم انقلاب از دلاور مردی های رزمندگان و مصیبت های مردم در آن زمان آگاه شوند، خاطرنشان کرد: کشف لایه های زیرین معارف عالی و متعالی رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی و امام خمینی (ره) باید بر تمامی ملت ایران و جهان منتشر شود.

صفویی ادامه داد: صبر، بردباری و ایثار 200 هزار شهید، 300 هزار جانباز، 40 هزار آزاده و 2 میلیون بسیجی داوطلب جبهه های حق علیه باطل هشت سال جنگ تحمیلی باید بدون هیچگونه کم و کاست و در نهایت صداقت و بی طرفی باید در اختیار نسل جوان ایران و جبهه مقاومت قرار گیرد.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه شهیدان هشت سال جنگ تحمیلی راه کربلا را باز کردند و شهیدان مدافع حرم در حال باز کردن راه قدس هستند، یادآور شد: خون سردار سپهبد قاسم سلیمانی و یارانش به حتم در آینده ای نزدیک راه قدس شریف را باز خواهد کرد.

صفوی ادامه داد: حقایق غیرقابل انکار جبهه های حق علیه باطل باید به صورت تصویری و نوشتاری در فضای مجازی و رسانه ای در اختیار مردم قرار گیرد تا الگوی خوبی برای جوانان شود.

وی تاکید کرد: جوانان کشور و جبهه مقاومت باید رمز قدرت، اقتدار و امنیت ملی حال حاضر ایران اسلامی را بدانند و در این راه نیازمند نفوذ کلام راویان منصف و نویسندگان بی طرف هستیم.

صفوی ابراز کرد: راویان هشت سال جنگ تحمیلی باید نقش جهاد، بسیج، ارتش و سپاه را به یک اندازه بیان کنند و همچنین از نقش مادران و همسران شهدا نیز غافل نشوند.

به گزارش ایرنا، نهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با انتشار تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «مربع‌های قرمز» شامگاه امروز (شنبه) در آستانه چهلمین سالگرد آغاز هفته دفاع مقدس با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و حضور پرشور مسئولان لشکری، کشوری و خانواده های معزم شهدا و ایثارگران در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.

سرلشکر رحیم صفویی مشاور عالی فرمانده کل قوا، ایمان عطارزاده معاون دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، امیر محمدرضا فولادی معاونت پژوهشی ارتش جمهوری اسلامی و سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) از جمله مسئولان حاضر در این برنامه بودند.

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «مربع‌های قرمز» از سوی مؤسسه‌ی پژوهشی - فرهنگی انقلاب اسلامی نیز در جوار شهیدان گمنام قطعه 40 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) نیز در این برنامه رونمایی و عبای مبارک رهبر معظم انقلاب نیز بر شانه حاج حسین یکتا گذاشته شد.

*س_برچسب‌ها_س*