جمعه 31 فروردین 1403

نهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در بهشت زهرا (س) برگزار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در بهشت زهرا (س) برگزار شد

شهرری - ایرنا - نهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با انتشار تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «مربع‌های قرمز» شامگاه امروز (شنبه) در آستانه چهلمین سالگرد آغاز هفته دفاع مقدس با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و حضور پرشور مسئولان لشکری، کشوری و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در بهشت زهرا (س) برگزار شد.

سرلشکر رحیم صفویی مشاور عالی فرمانده کل قوا، ایمان عطارزاده معاون دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، امیر محمدرضا فولادی معاونت پژوهشی ارتش جمهوری اسلامی و سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) از جمله مسئولان حاضر در این برنامه بودند.

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «مربع‌های قرمز» از سوی مؤسسه‌ی پژوهشی - فرهنگی انقلاب اسلامی نیز در جوار شهیدان گمنام قطعه 40 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) نیز در این برنامه رونمایی و عبای مبارک رهبر معظم انقلاب نیز بر شانه حاج حسین یکتا گذاشته شد.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در این مراسم معنوی با بیان اینکه دفتر حفظ و نشر اندیشه های رهبر معظم انقلاب بر اساس وظایف و ماموریت های خود طی سال های گذشته در حوزه های مختلف فرهنگی، رسانه ای، پژوهشی و تبلیغی گام های خوبی برای مخاطبان داخلی و خارجی برداشته است، گفت: تاکنون هشت مراسم تقریظ رهبر معظم انقلاب بر آثار ادبیات جهاد و مقاومت برگزار شده است.

ایمان عطار زاده خاطرنشان کرد: این برنامه رونمایی از نهمین تقریظ رهبر معظم انقلاب بر آثار ادبیات جهاد و مقاومت است که در آستانه چهلمین هفته دفاع مقدس رونمایی شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون موسسه حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری 54 تقریظ ایشان را رونمایی کرده است، افزود: البته تقریظ ها و توصیه های رهبر معظم انقلاب بر مطالعه آثار ادبیات جهاد و مقاومت بیش از این میزان است.

عطارزاده با اشاره به اینکه توصیه ها و تقریظ های رهبر معظم انقلاب بر آثار ادبیات جهاد و مقاومت براساس تجربه موجب افزایش علاقه جوانان به مطالعه این دسته از آثار شده است، اظهار داشت: بی شک آثار ادبی و روایی از دفاع مقدس که منبع آنها خاطرات شفاهی رزمندگان است گنجینه ارزشمندی برای تولید آثار تلوزیونی و سینمایی فاخر خواهد بود.

وی یادآور شد: کتاب مربع های قرمز خاطرات شفاهی حاج حسین یکنا از دوران دفاع مقدس به قلم زینب عرفانیان از این دست آثار فاخر ادبیات جهاد و مقاومت به شمار می رود.

عطارزاده ادامه داد: این کتاب ارزشمند روایت دلدادگی و مجاهدت رزمندگان و شهدای لشکر 17 علی ابن ابیطالب قم در دوران دفاع مقدس است.

*س_برچسب‌ها_س*