پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

نه به لغویات در شبکه‌های اجتماعی!

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
نه به لغویات در شبکه‌های اجتماعی!

هر گوشی اگر سلاح شود و این سلاح در دستان کاربران فعال در عرصه حمایت و صیانت از دین قرار گیرد، با گلوله‌های منطق، استدلال و عقلانیت، در نبرد مجازی؛ دشمن را شکست می‌دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ در آیه 3 سوره مؤمنون می خوانیم:«و الذین هم عن اللغو معرضون» و آنها (مؤمنان) کسانی هستند که از لغو و بیهودگی روی گردانند.

حضرت محمد (ص) می‌فرمایند: علیکم بقل الکلام و لا یستهوینکم الشیطان: سخن کمتر گوئید تا شیطان مجذوبتان نکند. سخن گفتن یکی از بزرگترین مواهب الهی است که انسان با آن می تواند آنچه می اندیشد، آنچه در درون دارد، و آنچه می خواهد را ابراز کند. سخن گفتن شخصیت انسان را رو می کند و بدی و یا خوبی او را نشان می دهد. کم گویی و به موقع سخن گفتن شکر گزاری این نعمت محسوب می شود. آفت سخن گفتن؛ پرگویی، باطل گویی و لغو گویی است. لغوگویی به معنی بیان مطالبی است که فایده دنیایی و اخروی برای انسان ندارد و او را از یاد خدا غافل می کند و صرفا اسباب خنده، تمسخر و یا تهمت را فراهم می کند. متاسفانه در گروه های شبکه های اجتماعی و کانال های تلگرامی مباحث لغوی، به وفور طرح می شود که هم عمر انسان بر باد می دهد و هم ترویج اباحی گری می شود. در ذیل فرمایش رسول گرامی اسلام (ص) ترهیب و تحذیر (ترساندن) حضرت، اساسی است و واقعیت این است که شیطان با لغویات، افراد را به سمت زندگی شیطانی جذب می کند. غالب کاربران در فضای مجازی در گروه ها و کانال هایی با محتوای غیر اخلاقی و لغو عضو هستند که حجم کاربران شان بالاست و این نشان می دهد که شیطان بسیار ماهرانه جذب خود را انجام داده است. نه تنها خودمان سخن لغو نگوییم و پیام لغو ننویسیم بلکه پیام لغو هم ارسال نکنیم و نیز از عضویت در گروه ها و کانال های اشاعه دهنده لغویات بیرون بیاییم. حال که دشمن با ابزار رسانه به دنبال نابودی باورهای دینی است، دین باوران و دلسوزان آن، باید با تقویت علمی و معنوی خود، تلاش شبانه روزی در معرفی اسلام ناب محمدی و رفع شبهات از مخاطبین نمایند.

هر گوشی اگر سلاح شود و این سلاح در دستان کاربران فعال در عرصه حمایت و صیانت از دین قرار گیرد، با گلوله های منطق، استدلال و عقلانیت، در نبرد مجازی؛ دشمن را شکست می دهیم.

حجت الاسلام محمدعلی فتحی؛ فعال رسانه‌ای

انتهای پیام /