پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

نوسانات نرخ ارز انبوه‌سازان مسکن را ورشکسته کرد

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
نوسانات نرخ ارز انبوه‌سازان مسکن را ورشکسته کرد

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، جمشید برزگر با اشاره به اینکه تولیدکنندگان و انبوه‌سازان به‌خاطر جهش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی ورشکسته و از بازار خارج شدند، اظهار کرد: تولیدکنندگان الآن در دادگاه‌ها در رفت‌وآمد هستند و می‌توان مسکن را زیر قیمت تمام‌شده از انبوه‌سازان خریداری کرد.

وی افزود: مسئولان برای خانه‌دار کردن دهک‌های پایین جامعه، قانون ساماندهی عرضه و تولید مسکن را که در قالب طرح جهش تولید مسکن اصلاح شده است عملیاتی و اجرایی کنند و هیچ محدودیتی هم در زمین وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه اهداف تدوین‌شده در سیاست‌های کلی برنامه توسعه پنج‌ساله و قانون «ساماندهی عرضه و تولید مسکن» برای دهک‌های پایین هنوز محقق نشده است، تصریح کرد: چرا مجلس، از وزیر راه و شهرسازی به‌خاطر اجرایی نشدن این قانون سؤال نکرد؟!

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: برای اینکه مردم صاحب خانه شوند باید قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن را اجرا کنیم و لازم است که همه دستگاه‌های اجرایی طبق قانون ملزم به انجام وظیفه در این بخش شوند.

برزگر تأمین زمین و منابع مالی ارزان‌قیمت را لازمه تولید مسکن در کشور دانست و گفت: مجلس فعلی فقط طرح جهش تولید مسکن را ارائه داده است و کاهش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر هم ناشی از نوسانات بازار و مسئله برجام است.