چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

نویدکیا طلسم مجیدی و استقلال را شکست اما قهرمان نشد

وب‌گاه تابناک مشاهده در مرجع

استقلال و سپاهان در یکی از حساس‌ترین دیدار‌های روز پایانی لیگ برتر به مصاف هم رفتند. نیمه نخست این بازی با برتری کامل استقلال به پایان رسید. شاگردان فرهاد مجیدی در 45 دقیقه ابتدایی کاملا تیم برتر میدان بودند و اگر درخشش پیام نیازمند نبود، استقلال می‌توانست دروازه حریف را باز کند، اما نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید تا تعویض‌های طلایی نویدکیا در نیمه دوم، گروه بازی را باز کند.

به گزارش تابناک ورزشی، ورود یاسین سلمانی و رضا میرزایی در ابتدای نیمه دوم به جای حاج صفی و محبی، ورق را برگرداند. سپاهان تیم برتر نیمه دوم بود. میرزایی ابتدا و روی پاس خوب سروش رفیعی گل اول تیمش را به ثمر رساند و در ادامه با یک فرار دیدنی و یک پاس طلایی به شهباززاده، زمینه ساز گل دوم سپاهان شد.

استقلال در لحظات پایانی بازی روی ضربه ایستگاهی دیدنی مهدی پور اختلاف را کاهش داد، ولی این برای کسب نتیجه تساوی کافی نبود و آبی پوشان این بازی را واگذار کردند.

دو تیم در نیمه دوم فرصت‌های پرشمار گلزنی را از دست دادند و یکی از زیباترین بازی‌های لیگ را شاهد بودیم. سیدحسین حسینی در درون دروازه استقلال و پیام نیازمند در سمت مقابل، شب بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند و موقعیت‌های پرتعدادی را از مهاجمین حریف گرفتند.

در نهایت سپاهان به دلیل پیروزی پرسپولیس در دیدار همزمان، نتوانست عنوان قهرمانی را به دست بیاورد و سرخپوشان تهرانی برای پنجمین سال پیاپی بر بام فوتبال ایران ایستادند.

شرح گل:

استقلال صفر - سپاهان یک (دقیقه 54: رضا میرزایی): نخستین حمله جدی سپاهان به روی دروازه استقلال منجر به گل شد. پاس فوق العاده سروش رفیعی در دقیقه 54 به رضا میرزایی رسید که از ابتدای نیمه دوم به بازی آمده بود و او در مصافی تک به تک با سیدحسین حسینی، دروازه استقلال را باز کرد.

استقلال صفر - سپاهان 2 (دقیقه 85: سجاد شهباززاده): سپاهان موفق شد گل دوم خود را نیز به ثمر برساند. رضا میرزایی تعویض طلایی نویدکیا در مصافی تک به تک با سیدحسین حسینی قرار گرفت و پاس این بازیکن در دهانه دروازه به شهباززاده رسید و این بازیکن به راحتی دروازه خالی آبی پوشان را باز کرد.

استقلال یک - سپاهان 2 (دقیقه 1+90: مهدی مهدی پور): محمد کریمی که پشت محوطه جریمه با سرنگون کردن قایدی اخراج شده بود، یک ضربه ایستگاهی را به استقلالی‌ها داد. مهدی مهدی پور پشت این توپ ایستاد و ضربه این بازیکن به شکلی زیبا و دیدنی وارد دروازه نیازمند شد تا اختلاف کاهش یابد.