پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

نگاه جدی دولت به تشویق خانواده‌ها برای فرزندآوری

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
نگاه جدی دولت به تشویق خانواده‌ها برای فرزندآوری

به گزارش خبرنگار رفاه و آسیب‌های اجتناعی خبرگزاری فارس، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده نیز دراین مراسم با قدردانی از خدمات ستاد اجرایی درحوزه جمعیت گفت: ستاد اجرایی فرمان امام مانند سایر زمینه‌ها در مسئله برنامه‌ریزی برای مقابله با تحدید نسل و جوانی جمعیت نیز پیش‌رو بود و در سال‌های اخیر اقدامات مبتکرانه خوبی را اجرایی کرد.

انسیه خزعلی افزود: دولت سیزدهم مصمم است که براساس قوانین مصوب درخصوص لزوم رشد جمعیت و تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری و تأکیدات مقام معظم رهبری دراین زمینه، با جدیت درتمام بخش‌ها به این مسئله به عنوان یک سیاست جدی نگاه کند و زمینه را برای افزایش جمعیت و تسهیل فرزندآوری خانواده ها فراهم کند.

در ادامه فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران در مجلس، نیز در رویداد گفت: امسال در آستانه روز جمعیت قوای سه گانه هم نظر هستند تا این مطالبه مردمی محقق شود.

وی افزود: پیمایش اجتماعی فرزند آوری به عنوان یک دغدغه مطرح است و تمایل به فرزند آوری عدد 2.7 است اما در جامعه این عدد به 1.6 رسیده است.

وی ادامه داد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جوانی جمعیت از ابتدای مجلس به عنوان یک دغدعه مطرح و توانستیم قانون خوبی در خروجی قرار گیرد.

قاسم پور تاکید کرد: قانون نواقصی دارد، وقتی این قانون مصوب شود باید دولت همراه می بود که در آن زمام منابع نیز محدود بود، باید این قانون در این دولت توسعه پیدا کند و مواردی در قانون الحاق شود.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران در مجلس فرزندآوری قانون جوانی جمعیت این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است