دوشنبه 9 مهر 1403

نیروهای مسلح در کنار فعالان اقتصادی هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نیروهای مسلح در کنار فعالان اقتصادی هستند

قزوین - ایرنا - فرمانده تیپ 116 مکانیزه شهید صفوی قزوین گفت: نیروهای مسلح و نظامی کشور به عنوان حافظان امنیت کشور در کنار فعالان اقتصادی قرار دارند و از آنها پشتیبانی می‌کنند.

امیر سرتیپ دوم مرادعلی بیژنوند روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر امنیت نباشد، سرمایه گذاران داخلی و خارجی اعتمادی به سرمایه گذاری در کشور نخواهند داشت.

وی اظهار داشت: تجارب نشان داده که امنیت نظامی و حفظ تمامیت ارضی چه تاثیرات مهمی در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور دارد و بر همین اساس قدرت نیروهای نظامی یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها و مولفه‌های توسعه‌یافتگی کشورها محسوب می شود.

این مسوول نظامی با بیان اینکه امنیت و ثبات موجب کاهش مخاطرات اقتصادی می شود، گفت: هر چه امنیت کشور پایدارتر باشد پویایی اقتصاد و رونق کسب و کار در آن رشد روز افزونی خواهد داشت و این موضوع را می توان در افزایش حضور سرمایه گذاران خارجی و رشد اقتصادی کشور مشاهده کرد.

سرتیپ دوم بیژنوند ادامه داد: اگر امنیت نباشد، سرمایه‌گذار چه داخلی و چه خارجی اعتماد نمی‌کند که سرمایه خود را برای عرصه های اقتصادی و تولیدی هزینه کند و بیشتر به دنبال فعالیت‌های سوداگرانه خواهد رفت که این مساله به ضرر اقتصاد و منافع ملی است.

وی خاطرنشان کرد: همواره نیروهای مسلح در این مسیر کنار فعالان بخش اقتصادی و صنعتی خواهند بود تا کوچکترین دغدغه ای در این خصوص نداشته باشند.

فرمانده تیپ 116 مکانیزه شهید صفوی قزوین خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی کشور در راستای منویات رهبری و تبعیت از فرامین ایشان همواره در کنار بخش خصوصی و سرمایه گذاران هیچگاه اجازه نخواهد داد تهدیدات دشمنان نظام موجب اختلال در سیستم اقتصادی کشور شود.

این مسوول نظامی خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری جهش تولید نام دارد، در حوزه تولید قطعات نظامی جهش مطلوبی را خواهد داشت.

*س_برچسب‌ها_س*