چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

هت‌تریک فیلم‌های کوتاه در تولید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هت‌تریک فیلم‌های کوتاه در تولید

تهران - ایرنا - در کنار آثار بلند سینمایی فیلم‌های کوتاه هم تولید خود را متوقف کرده بودند که حالا این آثار هم فیلمبرداری خود را از سر گرفته‌اند و سه فیلم کوتاه امروز تصویر برداری خود به پایان رساندند.

سینمای کوتاه ایران علاوه بر استقبال در تولید در حضورهای بین‌الملی نیز رکورد دار هستند و همواره توانسته‌اند جوایز معتبر و زیادی برای سینمای ایران کسب کنند.

اما فیلم‌های کوتاه این روزها در حوزه تولید نیز فعال هستند و برخی آثار فیلمبرداری و مراحل فنی خود را از سر گرفته‌اند. نخستین اثر فیلم کوتاه «بیرون پشت در» است که فیلمبرداری آن در تهران به پایان رسید.

«بیرون پشت در» روایتی کوتاه از زندگی زوجی جوان و بحرانی تازه است که چهار سال قبل، خود آغازگر آن بوده اند. این فیلم کوتاه که در اول روز فیلبرداری با حضور تورج اصلانی کلید خورده بود، با اتمام فیلمبرداری وارد مرحله تدوین شد.

در این فیلم که نویسندگی و کارگردانی آن را علی شورورزی برعهده دارد بازیگران در لوکیشنی در تهران مقابل دوربین مهدی اصلانی حاضر شدند.

شیوا مکی نیان، محمدرضا مالکی، سمیرا حضرتی و نیکا اصلانی بازیگران این فیلم کوتاه هستند که از صدای سیامک ادیب و مهناز خالدیان نیز استفاده شده است.

پایان «خانه بی‌صدا»

همچنین فیلم کوتاه «خانه بی‌صدا» به نویسندگی و کارگردانی محمد کوهی نیز با اتمام مراحل تصویربرداری آماده تدوین است.

این فیلم کوتاه داستان مردی جوانی را روایت می‌کند که وارد خانه می‌شود و در موقعیتی قرارمی‌گیرد که باید تصمیم مهمی برای زندگی خود بگیرد.

فیلم «خانه بی‌صدا» از تولیدات مصوب شورای تولید استان مرکزی است که در آن هنرمندانی چون مهدی مهرابی و ریحانه چراغی ایفای نقش کرده اند.

پایان «ماشوم»

دیگر فیلم کوتاهی که فیلمبرداری خود را به پایان رسانده «ماشوم» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین میرزامحمدی است.

در این فیلم کوتاه که اوایل تیر وارد مرحله تولید شده بود، کارگردان مطرح و باسابقه تئاتر یعنی حمیدرضا نعیمی به ایفای نقش پرداخته است.

نویسنده این فیلم مسعود هاشمی‌نژاد است و حمیدرضا نعیمی، متین حیدری‌نیا، نسرین مرادی، مهتاب جعفری، وحید ممیزی، محمدامین صاحب‌زاده و عیسی حسینی در آن بازی می‌کنند.

داستان «ماشوم» در افغانستان می‌گذرد و قصه آدم‌هایی را روایت می‌کند که زندگی‌شان تحت تاثیر جنگ و تنش‌های این کشور در طول سالیان اخیر قرار گرفته است.

*س_برچسب‌ها_س*