جمعه 31 فروردین 1403

هدفگذاری چاپ 30 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس امسال در گیلان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هدفگذاری چاپ 30 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس امسال در گیلان

رشت - ایرنا - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به چاپ 115 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان گفت: تا پایان امسال نیز 30 عنوان کتاب دیگر در استان در این راستا چاپ می شود.

سرهنگ حسین مصطفی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کتاب ها در حوزه هایی همچون خاطرات شفاهی، موضوعات تخصصی دفاع مقدس و عکس تالیف و چاپ شده است.

وی تصریح کرد: از 30 عنوان کتابی که برای امسال هدفگذاری شده تاکنون پنج عنوان منتشر شده است.

وی با اشاره به نقش موثر بانوان در زمان جنگ تحمیلی و شناسایی 340 نفر از بانوان رزمنده دفاع مقدس در استان خاطرنشان کرد: در این راستا تاکنون 40 همایش برنامه روایتگری در استان برگزار شده است.

سرهنگ مصطفی پور بیان کرد: خروجی این برنامه های روایتگری با اهتمام حوزه بانوان این اداره کل، تبدیل به پنج عنوان کتاب در تبیین نقش بانوان در دفاع مقدس و 10 عنوان کتاب صوتی گردیده است.

وی همچنین از رونمایی کتاب زندگینامه شهید امیر رضا علیزاده نخستین شهید مدافع حرم گیلان در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: دفاع مقدس گنجینه ای است که بر همین اساس؛ انتقال صحیح آموزه‌ها، مفاهیم، فرهنگ و ارزش‌های این دوران و جان‌فشانی‌های نیروها، فرماندهان و سربازان گیلانی به جامعه امری ضروری است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با اشاره به چهل سالگی دفاع مقدس گفت: برای حفظ ارزش‌ها باید در جهت نهادینه کردن آن گام برداشته و نسبت به مهیا کردن فضاهای فرهنگی مرتبط اهتمام بیشتری داشته باشیم.

گیلان حدود هشت هزار شهید و 22 هزار جانباز تقدیم میهن اسلامی کرده است.

منبع: Abcnews *س_برچسب‌ها_س*