شنبه 1 اردیبهشت 1403

10 هزار تست رپید به مراکز تشخیص کرونا در قزوین تحویل داده شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
10 هزار تست رپید به مراکز تشخیص کرونا در قزوین تحویل داده شد

قزوین - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین گفت: 10 هزار تست رپید یا کیت های تشخیص سریع کرونا به مراکز بهداشتی - درمانی تشخیص کرونا استان تحویل داده شد.

دکتر پیمان نامدار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمهیدات لازم برای تهیه 10 هزار کیت رپید یا تشخیص سریع کرونا و ارسال آن به مراکز تشخیص این ویروس در استان قزوین انجام شده است.

وی با اشاره به تامین اعتبارات تست های رپید یا تشخیص کرونا از محل اعتبارات دولتی، اظهار داشت: مراکز تشخیص کرونا تست های رپید را برای آزمایش افرادی که با بیماران کرونایی در ارتباط بوده اند، مورد استفاده قرار می دهند.

این مسوول گفت: این تست ها در کمتر از 30 دقیقه ابتلا یا عدم ابتلا به کرونا را در افراد آزمایش شده نشان می دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین اظهار داشت: تست های سریع به کادر درمان برای شناسایی و قرنطینه بیماران کرونایی کمک می کند و در کمک به کاهش شیوع این ویروس موثر است.

دکتر نامدار گفت: اگر بیماران زود شناسایی و قرنطینه شوند از ارتباط آنها با سایر افراد جلوگیری شده و این مهم به قطع زنجیره انتقال کرونا کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به تغییر وضعیت کرونایی قزوین از قرمز به نارنجی با اجرای طرح هوشمند محدودیت های کرونایی، افزود: این وضعیت پایدار نیست و در صورت کم توجهی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند به سرعت تغییر یافته و به رنگ قرمز برگردد.

*س_برچسب‌ها_س*