پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

250 هزار تن نهاده دامی در سامانه بازارگاه بارگذاری شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
250 هزار تن نهاده دامی در سامانه بازارگاه بارگذاری شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: 250 هزار تن نهاده دامی در سامانه بازارگاه بارگذاری شده که قیمت هر کیلو کنجاله سویا 16 هزار و 300 تومان است.

آقای عباس عسکرزاده گفت: امروز 250 هزار تن انواع نهاده دامی اعم از ذرت، کنجاله سویا و ذرت در سامانه بازارگاه بارگذاری شد و تولیدکنندگان با مراجعه به سامانه می توانند خرید خود را انجام دهند.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی قیمت هر کیلو جو با احتساب هزینه حمل، 12 هزار تومان، ذرت 12 هزار تومان و کنجاله سویا 17 هزار تومان است.

معاون وزیر جهاد گفت: با توجه به ذخایر مناسب نهاده در انبارها مشکلی در تامین نیاز مرغداران و دامداران وجود ندارد و به سبب جراحی بزرگ اقتصادی به مردم توصیه می شود که همراهی لازم را داشته باشند تا از این شرایط عبور کنیم چرا که تداوم تولید ارزانی، پایداری و امنیت غذایی را به همراه دارد.

بنابر اعلام معاونت توسعه بازرگانی قیمت هر کیلو ذرت در مبادی ورودی 11 هزار و 300 تومان، جو 11 هزار و 300 تومان و کنجاله 16 هزار و 300 تومان است، چنانچه تولیدکننده ای بخواهد به ازای حمل هر کیلو نهاده 700 تومان لحاظ می شود. اما برای مسیر بندر امام تا خوزستان احتساب کرایه 700 تومانی به ازای حمل هر کیلو نهاده به ضرر تولیدکننده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت، تجارت و کشاورزی