جمعه 10 فروردین 1403

45 هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان در استان مرکزی خریداری شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
45 هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان در استان مرکزی خریداری شد

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: 45 هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان از ابتدای آغاز خرید تضمینی این محصول تاکنون از گندمکاران این استان خریداری شد که حدود 15 هزار تن از مدت مشابه سال قبل بیشتر است.

«سعید فرخی» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 30 هزار و 900 تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان مرکزی در مدت مشابه سال گذشته از گندم‌کاران خریداری شده بود و روند خرید در سال جاری نشانگر افزایش قابل توجه تحویل این محصول به سیلوهاست.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از دهم خردادماه در استان مرکزی آغاز شده، اظهار داشت: 35 مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های این استان پیش‌بینی شده که اکنون کار خرید در 18 مرکز درحال انجام است و به تدریج تحویل محصول گندم‌کاران در بقیه مراکز آغاز می‌شود.

فرخی گفت: تحویل گندم مازاد برنیاز کشاورزان تاپایان شهریورماه و زمانی که گندم‌کاران محصولی برای تحویل به سیلوهای ذخیره داشته باشند، ادامه می یابد.

وی از پرداخت 760 میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران استان مرکزی در سال‌جاری خبرداد و گفت: 70 درصد وجه محصول تحویلی کشاورزان به سیلوها و مراکز خرید این محصول در استان پرداخت شده و بقیه مطالبات آنان در اولین فرصت پرداخت می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی افزود: با توجه به وضعیت اقلیمی و بارش‌های امسال، تلاش کشاورزان و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی پیش‌بینی می شود 400 هزار تن محصول گندم در این استان تولید شود.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره‌بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند. 670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*