جمعه 31 فروردین 1403

50 هزار مترمربع از بهترین ساختمان‌های دانشگاه آزاد در اختیار دانش بنیان‌ها

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
50 هزار مترمربع از بهترین ساختمان‌های دانشگاه آزاد در اختیار دانش بنیان‌ها

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست خبری چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و رویداد ملی عصر امید صبح امروز برگزار شد. در این برنامه روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد با بیان اینکه طی 40 سال این دانشگاه فراز و فرودهای زیادی را گذرانده است، گفت: این دانشگاه یک ثروت ملی محسوب می‌شود و نتیجه 40 سال فعالیت دانشگاه ایجاد خانواده ای بزرگ...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست خبری چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و رویداد ملی عصر امید صبح امروز برگزار شد.

در این برنامه روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد با بیان اینکه طی 40 سال این دانشگاه فراز و فرودهای زیادی را گذرانده است، گفت: این دانشگاه یک ثروت ملی محسوب می‌شود و نتیجه 40 سال فعالیت دانشگاه ایجاد خانواده ای بزرگ با حدود 6 میلیون دانش آموخته است که هرکدام از فعالین در جایگاه های مختلف کشور هستند.

وی با اشاره به ویژگی‌های منحصربه فرد دانشگاه آزاد افزود: زیرساخت‌های عظیم علم و فناوری شامل کارگاه ها، آزمایشگاه‌های پیشرفته و غیره؛ وجود بیش از 30 هزار هیئت علمی فناور و عملیاتی همراه با یک میلیون دانشجوی فعال در دانشگاه از جمله ویژگی دانشگاه آزاد است. به گفته وی؛ تفاوت دانشجویان دانشگاه آزاد با دانشجویان سایر دانشگاه‌ها این است که افراد اولویت‌شان انتخاب رشته است و نه واحد دانشگاهی و آنها برای تحصیل در یک رشته تصمیم به پرداخت شهریه گرفتند و مسلما اینگونه بر مبنای علاقه پیش می روند تا به دستاورد و نتیجه ای برسند، همچنین استادان دانشگاه آزاد معمولا از فعالان حوزه کسب و کار هستند و بر طبق علاقه به تدریس و استادی هم می‌پردازند اما در دیگر دانشگاه‌ها اساتید اولویت را ابتدا تدریس و سپس حرکت به سمت فناوری و کسب وکار می دانند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد عنوان کرد: یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این دانشگاه گستردگی منطقه ای آن است که باعث می شود نسبت به سایر دانشگاه‌ها رفع نیازهای مردم در هر منطقه را مورد توجه داشته باشد یعنی دانشگاهی برخاسته از مردم برای رفع نیازهای مردم در بوم هر منطقه.

وی با بیان اینکه رویداد عصر امید طلیعه حرکت دانشگاه آزاد در گام دوم انقلاب اسلامی است، ادامه داد: آماده کردن فرزندان این مملکت برای اشتغال را در اولویت داریم. دانشگاه آزاد یک تغییر پارادایمی جدید به سمت دانشگاهی خواهد داشت که زیرساختها و نیروهایش را به اشتغال نافع بسیج کند.

دهقانی فیروزآبادی درباره اهداف اصلی رویداد عصر امید بیان کرد: قرار است در این رویداد هزار زیرساخت مفید دانشگاه، هزار شرکت فعال و صنایع خلاق را عرضه کند و همچنین هزار ایده و استارتاپی را در یک برنامه منسجم با 3 هزار محتوای برگزیده اجرا گردد تا دانشگاهی با حرکت به سمت دانشگاه اشتغال آفرین داشته باشیم.

وی با دعوت از تمامی مسئولان نهادهای تصمیم گیر، مجلس، وزارتخانه ها، صنایع، صاحبان کسب و کارها و غیره خواست تا آنها از ظرفیت موجود در دانشگاه آزاد دیدن و برای رفع نیازهای کشور استفاده کنند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد عنوان کرد: سال گذشته نزدیک به 50 هزار مترمربع از بهترین ساختمان های دانشگاه آزاد در بهترین نقاط شهر با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اختیار کسب و کارهای فناور و دانش بنیان قرار گرفت.

وی ادامه داد: قرار است رویداد عصر امید بصورت سالانه برگزار شود و امسال به همت صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تاکنون تفاهم نامه جذب سرمایه بیش از 1200 میلیارد تومانی امضا شده و این پتانسیل برای روی امسال وجود دارد. احصای هر مشکل در کشور یک کسب و کار می شود درواقع هر مشکل در کشور بذر توسعه کسب و کار جذاب خواهد بود.