شنبه 1 اردیبهشت 1403

6 هزار میلیارد ریال اعتبار دستاورد سفر استاندار خراسان رضوی به تربت حیدریه

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
6 هزار میلیارد ریال اعتبار دستاورد سفر استاندار خراسان رضوی به تربت حیدریه

کی پور گفت: در سفر ریاست جمهوری، هیات دولت و استاندار خراسان رضوی به تربت حیدریه در مجموع 104 مصوبه با اعتبار 6 هزار میلیارد ریال اختصاص یافته که بیشترین اعتبارات به حوزه راهها تعلق گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ علی اکبر کی پور، معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با رایزنی های انجام گرفته و جلسات کارشناسی در نهایت 104 مصوبه با اعتبار 6 هزار میلیارد ریال برای تربت حیدریه در دو سفر اخیر هیات دولت و استاندار و مدیران کل دستگاههای اجرایی به این شهرستان تصویب و تا پایان سال مالی 1401 اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان اعتبارات به حوزه راهها اختصاص یافته، گفت: در این بین جهاد کشاورزی با 10، نوسازی مدارس4، مخابرات7، منابع طبیعی6، بنیاد مسکن 7، راهداری9، آب منطقه ای8، فرهنگ و ارشاد و فنی و حرفه ای هر کدام دو مصوبه بیشترین اعتبارات را به خود اختصاص دادند.

فرماندار تربت حیدریه اظهار کرد: از مجموع این مصوبات 17 مصوبه از سرجمع مصوبات و اعتبارات سفر ریاست جمهوری اختصاص‌یافته که حوزه راهداری بین شهرستانی و روستایی، تکمیل دانشگاه علوم پزشکی و طرح های هادی روستایی بنیاد مسکن بیشترین اعتبارات را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: اعتبارات سفر ریاست جمهوری و استاندار خراسان رضوی ارتباطی به اعتبارات سالانه ندارد و این سفر هاجهشی و کمکی بیشتر به این شهرستان و فراتر از اعتبارات سالانه است که امیدواریم اثرات آن را تا پایان سال مالی مشاهده کنیم.

کی پور در خصوص اولویت این مصوبات گفت: 19 دستگاه اجرایی در بخش های که نیاز به تقویت، ارتقا و تکمیل طرح ها و پروژه ها داشتند در کمیته های تخصصی شهرستان و همچنین استان رایزنی کردند و این طرح ها و مصوبات در سفرها نهایی شد.

فرماندار تربت حیدریه در خصوص میزان جذب این اعتبارات اظهار داشت: جذب 100 درصد اعتبارات تا پایان سال مالی 1401 بستگی به وضعیت بودجه کشور دارد و سعی ما بر این است تا مجموع مصوبات و اعتبارات به سرانجام برسد، البته برخی طرح ها و پروژه ها مانند راهداری، راه شهرستانی به زاوه، راههای روستایی، طرح های هادی بنیاد مسکن در حال اجراست.

انتهای پیام /