پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

35 هزار نفر در استان همدان به صورت رایگان بیمه شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
35 هزار نفر در استان همدان به صورت رایگان بیمه شدند

همدان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: 35 هزار نفر از جمعیت‌های دهک اول، دوم و سوم این استان به تازگی و بدون پرداخت هزینه زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریبرز نیاستی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پوشش 100 درصدی بیمه درمان همه افراد یک تکلیف قانونی است که بخشی از آن در قالب بیمه سلامت و زیر پوشش بیمه همگانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه این قانون از مهر ماه سال گذشته با جدیت دنبال شد، اضافه کرد: در این راستا 258 هزار نفر از جمعیت استان همدان که زیر پوشش هیچ بیمه ای نبودند شناسایی و از این تعداد 153 هزار و 644 نفر به پزشکان طرف قرارداد بیمه سلامت منتسب شدند.

به گفته وی، اداره کل بیمه سلامت استان همدان اقدام به عقد قراداد با 101 پزشک عمومی دارای در بخش خصوصی کرده تا افراد فاقد پوشش بیمه برای ویزیت اولیه در زمینه دیابت یا فشار خون به آنها مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان افزود: افراد فاقد پوشش بیمه برای بهره مندی از بیمه صندوق بیمه همگانی و سلامت باید به طور حتم با مراجعه به پزشک خانواده، ویزیت پایه و اولیه را انجام دهند در غیر اینصورت اسم آنها از سامانه حذف و زیر پوشش بیمه قرار نمی گیرند.

وی گفت: طبق قانون هزینه ماهانه بیمه برای هر فرد 92 هزار تومان است که بیمه دهک های اول تا سوم جامعه رایگان و دولت برای بیمه شدن هر یک از این افراد سالانه یک میلیون و 104 هزار تومان پرداخت می کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان افزود: همچنین دهک چهارم با پرداخت 10 درصد هزینه بیمه، پنجم و ششم 25 درصد، هفتم و هشتم با پرداخت 50 درصد زیر پوشش قرار می گیرند و دهک های نهم و دهم باید 100 درصد حق بیمه را پرداخت کنند.

به گفته نیاستی، با تصمیم دولت 100 درصد هزینه درمانی نازایی در بخش خصوصی و دولتی زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است و برای دریافت خدمات سرپایی ناباوری 90 درصد تعرفه بخش دولتی، مراکز خیریه عمومی غیردولتی و مراکز خصوصی پرداخت می شود.

وی افزود: 965 هزار و 143 نفر از جمعیت استان همدان تا کنون زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند که با زیر پوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه، بیش از 60 درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه قرار می گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اظهار داشت: هم اینک 70 درصد از تعرفه مصوب دولت در سه بخش دولتی، مراکز خیریه عمومی غیردولتی و بخش خصوصی از سوی بیمه سلامت پرداخت می شود.

برچسب‌ها