جمعه 10 فروردین 1403

400 میلیارد ریال برای گازرسانی قشم هزینه شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
400 میلیارد ریال برای گازرسانی قشم هزینه شد

قشم - ایرنا - رییس اداره گاز شهرستان قشم گفت: برای اولین بار و در دولت تدبیر و امید، 400 میلیارد ریال اعتبار برای طرح گازرسانی قشم هزینه شده است.

سید الیاس هاشمی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این میزان اعتبار، در بخش روستایی 20 درصد و در بخش شهری نیز 50 درصد پیشرفت فیزیکی را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: طرح گازرسانی از سال 92 با راه اندازی کارخانه سیمان و خط ایستگاه گاز در قشم آغاز شد و تا پایان امسال در شهر درگهان و روستاهای هلر و کووه‌ای در این جزیره اجرا می‌شود.

رییس اداره گاز قشم تصریح کرد: با تحقق این طرح، پنجهزار خانوار شهری و روستایی زیر پوشش گازخانگی قرار می‌گیرند.

هاشمی افزود: هم‌اینک یکهزار و 500 علمک گاز در شهر درگهان و روستاهای اطراف آن نصب شده است که تا پایان سال به سه‌هزار و 500 علمک می‌رسد.

وی ادامه داد: شبکه انتقال گاز درگهان، هلر و کووه‌ای 120 کیلومتر است و تاکنون 330 مشترک خانگی و 42 مشترک تجاری و اداری در حال استفاده از نعمت گاز طبیعی هستند و برای رفاه حال مردم این منطقه، واحد امور مشترکین و امداد گاز درگهان فعال شده است.

رییس اداره گاز قشم اظهار کرد: همچنین شبکه توزیع گاز در شهر قشم 15 کیلومتر است که در مرحله اول 472 علمک در شهرک سام و زال قشم نصب شد.

وی افزود: پیشبینی می‌شود تا پایان شهریور سال آتی تعداد علمک‌های نصب شده در قشم به چهار هزار افزایش یابد که قابلیت تامین گاز 12 هزار مشترک را داراست.

هاشمی گفت: به دلیل استقبال کم مردم شهر قشم، از ظرفیت 2 هزار مشترک، تا کنون 50 مشترک خانگی و 15 مشترک تجاری این شهر از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

وی افزود: سال آینده نیز، شهر سوزا و روستاهای اطراف آن از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول 150 و عرض میانگین 11 کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده‌است.

*س_برچسب‌ها_س*