جمعه 10 فروردین 1403

هشدار حزب الاصلاح یمن نسبت به تلاش‌های تجزیه طلبانه

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هشدار حزب الاصلاح یمن نسبت به تلاش‌های تجزیه طلبانه

تهران - ایرنا - حزب «الاصلاح» یمن بدون نام بردن از عربستان و امارات برخی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را متهم کرد که ضمن تلاش برای حذف منصور هادی از صحنه سیاست، این کشور را بر اساس مناطق جغرافیای و مذهبی جدید تقسیم کنند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری «عربی 21»، «علی الجرادی» رئیس دفتر رسانه ای حزب الاصلاح یکشنبه شب در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: برخی از طرف های بین المللی و منطقه ای رویکرد حذف عبدربه از صحنه سیاست و انتخاب جایگزینی برای وی بر اساس یک توافق چند جانبه را در پیش گرفته اند.

الجرادی نوشت: زهدف از این رویکرد ترسیم نقشه ای به دور از مشروعیت جمهوری فدرال یمن بر اساس تقسیمات جغرافیایی و مذهبی جدید است.

«مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن دو روز پیش از طرح جدید این سازمان برای برقراری آتش بس فراگیر در این کشور سخن به میان آورد. بر اساس این گزارش، حاکمیت عبدربه منصور هادی بر یمن دچار پیچیدگی شده و نفوذش و حضورش در استان های اشغال شده توسط امارات بر اساس مذاکرات انجام گرفته میان عربستان و شورای انتقالی جنوب در حال کاهش یافتن است. این شورا که مورد حمایت ابوظبی قرار دارد، خواستار تجزیه جنوب از شمال یمن است.

1487

*س_برچسب‌ها_س*