چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

هلال‌احمر آذربایجان‌غربی به 104 خودرو گرفتار کولاک امدادرسانی کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هلال‌احمر آذربایجان‌غربی به 104 خودرو گرفتار کولاک امدادرسانی کرد

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: طی 24 ساعت گذشته این نهاد با تلاش امدادگران به 104 خودروی گرفتار در برف و کولاک در جاده‌های این استان امدادرسانی کرد.

امیر جعفرزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شعبه‌های هلال‌احمر در شهرستان‌های تکاب، نقده، میاندوآب و پیرانشهر به این تعداد خودرو در جاده‌های مواصلاتی شهرستان‌ها امدادرسانی کردند.

وی ادامه داد: در قالب این خودروها به 265 مسافر امدادرسانی شده و امکانات لازم در اختیار آنها قرار گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: پنج تیم عملیاتی با چهار خودرو آمبولانس در این عملیات‌ها مشارکت داشتند.

جعفرزاده اظهار داشت: اقلام غذایی از جمله بیسکویت و وسایل گرمایشی از جمله پتو به میزان 40 عدد نیز بین در راه ماندگان توزیع شد.

وی تاکید کرد: بیشتر خودروهای گرفتار شده به ترتیب در محورهای پیرانشهر، تکاب، میاندوآب و نقده بودند.

وی اظهار داشت: شهروندان گرفتار در کولاک می‌توانند با شماره 112 این نهاد تماس بگیرند تا از خدمات امدادی هلال‌احمر بهره‌مند شوند.

به گزارش ایرنا اطلاع‌رسانی عمومی جهت افزایش آگاهی‌های مردم جهت به حداقل رساندن حوادث، دسترسی به حداکثر توان مقابله با حوادث زمستانی با مشارکت همکاران و امدادگران و سازمان‌های همکار و پاسخ‌گویی صحیح، به موقع و کامل به حوادث زمستانی از جمله اهداف این سازمان است.

امدادرسانی در تصادفات جاده‌ای، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیرچرخ در جاده‌های برفی، انجام امداد و کمک‌های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه ماندگان در پایگاه‌های جاده‌ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدماتی است که جمعیت هلال‌احمر در طرح زمستانی ارائه می‌کند.

*س_برچسب‌ها_س*