سه‌شنبه 28 فروردین 1403

همایش سرمایه‌گذاری "پارسیان در مسیر توسعه" برگزار شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
همایش سرمایه‌گذاری "پارسیان در مسیر توسعه" برگزار شد

همایش سرمایه‌گذاری با عنوان پارسیان در مسیر توسعه به ریاست مهندس فرهنگ سالمی فرماندار شهرستان پارسیان با حضور علامه مدیرعامل صنایع انرژی‌بر پارسیان، مسئولین دستگاه‌های اجرایی، روسای دانشگاه‌ها و بانک‌ها و برخی صاحب نظران در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان پارسیان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی غلامپور دبیر همایش ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص برنامه‌های این همایش با اشاره بر اینکه جمعیت هدف، تمامی کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و ایده‌پردازان اقتصادی می‌باشند؛ گفت: ضمن اینکه یکی از ظرفیت‌های جنوب ایران واردات و صادرات می‌باشد لیکن تولید محصولات کشاورزی خارج از فصل، دامپروری، صنایع تبدیلی و صنعت گردشگری نیز پتانسیل‌های خوبی دارند.

در ادامه، علامه مدیرعامل صنایع انرژی‌بر پارسیان با اشاره بر اینکه جنگ اصلی جهانی بر سر اقتصاد است گفت: دنیا و قدرت‌های اقتصادی تمام تلاششون را برای پیروزی این جنگ می‌کنند. مدیرعامل صنایع انرژی‌بر پارسیان با اشاره بر اینکه سرمایه‌گذاری در اولویت کارهای منطقه ویژه است افزود: برنامه ما این است که تولید را مردمی کنیم ظرفیتی که شهرستان پارسیان برای سرمایه‌گذاری دارد هیچ شهرستانی در کشور ندارد و به این دلیل میگویم که پارسیان به اولین شهرستان بدون آدم بیکار در آینده تبدیل خواهد شد. در ادامه، فرهنگ سالمی فرماندار شهرستان پارسیان ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان، با اشاره بر اینکه پارسیان شهرستانیاست که تمام ویژگی خاص و زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گداری را دارد گفت: متاسفانه پارسیان از حداقل ظرفیتش در حوزه سرمایه‌گذاری بهره گرفته است. در دنیای امروزی زمان طلاست و سرمایه ما و شکل کار ما روز به روز تغییر می‌کند و باید با شتاب حداکثری وارد حوزه‌های علمی، تولیدی و اقتصادی شویم. فرماندار شهرستان پارسیان افزود: پارسیان دارای ظرفیت‌هایی بالایی همچون شیلات، کشاورزی و دامپروری، صنایع و معادن، گردشگری، پتروشیمی، فولاد و غیره است و ما باید در همه ابعاد بصورت همزمان، بدون فوت وقت و با سرعت حرکت کنیم. وی با تاکید بر اینکه ما کار عملیاتی می‌خواهیم افزود: همه شما مدعوین و مدیران اقتصادی که در این جلسه دعوت بعمل آمده، بعنوان نخبه‌های شهرستان هستید و می‌خواهم علاوه بر حوزه مربوط به خود در همه حوزه‌های سرمایه‌گذاری که بضاعت علمی و عملی دارید مشارکت کنید. فرهنگ سالمی بیان داشت: زیرساخت‌های ما در شهرستان کامل ولی نیاز به توسعه دارد، ضمن اینکه ما برای حضور همه سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن کرده‌ایم. وی همچنین خاطر نشان کرد: دلیل دعوت از بانک‌ها این است که جنس پول و اعتبار را می‌شناسند و دانشگاه‌ها نیز علم و دانش روز را در اختیار دارند و این دو در کنار سرمایه‌گذاران می‌توانند کوه‌های اقتصادی را بوجود اورند که باعث اشتغال جوانانمان و ارزش آفرینی گردد. انتهای پیام /