جمعه 10 فروردین 1403

همایش مجازی با ماسک لبخند بزن با پیام وزیرکشور در بوشهر برگزار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
همایش مجازی با ماسک لبخند بزن با پیام وزیرکشور در بوشهر برگزار شد

بوشهر - ایرنا - نخستین همایش مجازی صد هزار نفری حامیان سلامت با عنوان "با ماسک لبخند بزن بوشهر" شامگاه یکشنبه با پیام وزیر کشور در این استان برگزار شد.

وزیر کشور در این پیام که بصورت مجازی در شبکه های اجتماعی و پخش مستقیم صدا و سیمای بوشهر در حال پخش است گفت: بدون تردید در دنیای بسیار پیچیده امروز با انواع معضلات و گرفتاریها در حوزه های و بخشها مختلف همکاری، هم افزایی، مشارکت عمومی و دخالت دادن مردم در همه امور نه تنها بسترساز و لازمه هر گونه پیشرفت و موفقیت خواهد بود بلکه زمیه ساز غلبه بر هر مشکل و لو مشکلات بسیار بزرگ و پیچیده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: بروز و ظهور ویروس عالم گیر کرونا با وجود همه تهدیدها، دشواری‌ها و گرفتاری‌هایی که برای جوامع بشری با خود بدنبال داشته ولی بار دیگر بر این اصل مهم و اثرگذار تاکید و صحه گذاشت که تنها و تنها راه مدیریت و تسلط سریع و بهنگام بر مشکلات و کاستن از هزینه‌ها و آلام، همانا همدلی و همکاری عمومی است که به واقع در هر کجا و در هر موضوع و دشواری که مورد توجه و اهتمام قرار گرفته، اثرات درخشان و مثبت خود را هویدا و به اثبات رسانیده است.

وی ادامه داد: جملگی کارشناسان و متخصصان امر در سراسر دنیا، مدیریت کنترل و مهار این بیماری مهلک را در قطع زنجیره انتقال آن می‌دانند، واقعیتی که فقط و فقط با فرهنگ سازی و مشارکت همگانی می تواند محقق شود و لاغیر.

رحمانی فضلی گفت: ضمن آرزوی سلامتی و بهروزی برای همه مدافعان سلامت در سراسر کشور که حقیقتا بیش ازچهار ماه است که متعدانه و دلسوزانه و هر روز محکم تر نسبت به روز قبل پای سلامت مردم ایستاده‌اند برگزاری همایش مجازی " با ماسک لبخند بزن " را به انتظار و امید مشارکت هر چه بیشتر و گسترده تر مردم در امر مقابله با ویروس کرونا، به فال نیک گرفته، از همه دست اندرکاران امر و همه عزیزانی که به هر شکل در برگزاری هر چه بهتر و موثرتر این همایش تلاش کرده اند قدردانی و سپاسگزاری می نمایم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر گفت: این همایش به منظور ترویج و فرهنگ سازی رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شده است.

مجید خورشیدی افزود: در این همایش تعدادی از چهره‌های ملی، فرهنگی، ورزشی، مقامات تاثیر گذار و مسئول در امر مقابله با کرونا در وزارتخانه‌های کشور و بهداشت تقاضا شده که پیام‌هایی به صورت زنده برای این همایش داشته باشند.

وی بیان کرد: محل برگزاری این همایش خانه‌های پرمهر بوشهری‌هاست، اما آنجایی که همایش از آن پخش می‌شود سالن لیان است و تمام و یا بخش‌هایی از این همایش به صورت زنده از شبکه استانی صدا و سیما پخش می شود.

خورشیدی اضافه کرد: همچنین از صفحه‌های پربازدید اینستاگرام نیز برای پخش این همایش استفاده شده که علاوه بر مردم استان بتوانیم در خارج از استان نیز مخاطبانی داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: ترویج سلامت و ارائه یک سری نکته‌های آموزشی موثر برای مقابله با بیماری کرونا از جمله هدفهای این همایش است.

وی بیان کرد: تقدیر از دست اندرکاران امر سلامت، تجلیل از مقام شهدای سلامت، پخش بخشی از فعالیت کارکنان مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهدای خلیج فارس، پخش موسیقی زنده و پیام‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و استاندار، وزرای کشور، بهداشت و معاون بهداشتی وزیر بهداشت از جمله برنامه‌های این همایش است.

خورشیدی گفت: همچنین در این مدت بخشی از زندگی‌ها بر پایه فعالیت مجازی طراحی شده و تعدادی از کارکنان بخش آی سی تی استان نیز مبتلا به بیماری شده‌اند که قرار است از این افراد هم تقدیر شود.

وی بااشاره به مدت90 دقیقه ای این همایش افزود: باتوجه به وضعیت رکودی که در این مدت در استان، کشور و دنیا وجود دارد جامعه به نشاط نیاز دارد به همین دلیل تلاش می‌شود نشاط اجتماعی ایجاد شود.

*س_برچسب‌ها_س*