شنبه 1 اردیبهشت 1403

«همجنسگرایی» طاعون قرن را به جان تمدن غرب انداخت

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
«همجنسگرایی» طاعون قرن را به جان تمدن غرب انداخت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، بحران فساد اخلاقی در اروپا در طی چند دهه گذشته افزایش یافته، اما در طی ماه‌های گذشته فساد اخلاقی زمینه گرفتار شدن اروپا در یک پاندمی جدید را فراهم کرده است که رسانه‌های غربی از آن‌ها تحت عنوان طاعون قرن یاد می‌کنند. ماجرا از جایی مورد توجه افکار عمومی جهان قرار گرفت که روزنامه گاردین چاپ انگلیس با انتشار مقاله‌ای مدعی شد که بر اساس مطالعه جدیدی...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، بحران فساد اخلاقی در اروپا در طی چند دهه گذشته افزایش یافته، اما در طی ماه‌های گذشته فساد اخلاقی زمینه گرفتار شدن اروپا در یک پاندمی جدید را فراهم کرده است که رسانه‌های غربی از آن‌ها تحت عنوان طاعون قرن یاد می‌کنند.

ماجرا از جایی مورد توجه افکار عمومی جهان قرار گرفت که روزنامه گاردین چاپ انگلیس با انتشار مقاله‌ای مدعی شد که بر اساس مطالعه جدیدی که در رابطه با چگونگی ابتلا به آبله میمونی در سراسر جهان انجام شده است 98 درصد از مبتلایان به این نوع آبله مردان هم‌جنس‌گرا هستند. همچنین بنا بر بررسی انجام شده 41 درصد از بیماران شناسایی شده مبتلا به ایدز بوده‌اند.

این مطالعه که دولت انگلیس در حال بررسی آن برای برنامه‌ریزی و تدوین راهنمایی‌های لازم برای مقابله با شیوع بیش از پیش این بیماری است، در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده و نشان می‌دهد که میانگین سنی افراد آلوده به بیماری آبله میمونی 38 سال بوده و 95 درصد از مبتلایان از طریق فعالیت جنسی به آن مبتلا شده‌اند.

این مطالعه که بر روی 528 بیمار از تاریخ 27 آوریل تا 24 ژوئن سال جاری میلادی در 43 منطقه واقع شده در 16 کشور جهان انجام شده است نشان می‌دهد که این بیماری اگر چه تاکنون تلفات جانی در بین قربانیان نداشته، اما 13 درصد از مبتلایان نیازمند بستری در بیمارستان بوده‌اند. بنا بر آمار‌های موجود این بیماری هم اکنون در قریب به 80 کشور جهان شناسایی شده و بیش از 20 هزار نفر به آن مبتلا شده‌اند.

شیوع این بیماری نشان از نقش تهدید آفرین انحرافات اخلاقی در سلامت جسمی و روانی جوامع دارد.

متاسفانه کشور‌های غربی هر چند تحت عنوان آزادی زمینه ساز رواج انواع انحرافات اخلاقی در جوامع خود شده‌اند، اما قدرت‌های رسانه‌ای در اختیار آن‌ها موجب شده است که فساد و انحراف توسعه یافته شده در جوامع آن‌ها محدود به جغرافیای خود آن‌ها نمانده و در دیگر کشور‌ها نیز کم و بیش شیوع یابد. در واقع فساد امروز شکل گرفته در جهان را می‌توان سر منشاء گرفته از انقلاب جنسی 1960 اروپا دانست.

انقلاب جنسی موجب شد تا انواع رسانه‌ها اعم از مطبوعات، سینما و حتی رادیو و تلویزیون‌ها در خدمت ترویج و توسعه فساد اخلاقی قرار گیرند. البته مجله آمریکایی نیوزویک در سال 1967 میلادی تبعات این رویکرد غرب در ترویج فساد و انحراف اخلاقی را پیشبینی کرد؛ در مقاله‌ای که این نشریه منتشر کرد این جملات ثبت شده بود: «تابو‌های - اجتماعی و فرهنگی - قدیمی در حال از بین رفتن هستند و جوامعی نو و اباحه‌گر در حال شکل گیری هستند... در این جوامع بر سر موضوعاتی مانند رابطه جنسی پیش از ازدواج محدودیتی وجود ندارد و موضوعاتی مانند ازدواج، کنترل جمعیت و آموزشهای جنسی ارزش‌های جدیدی شکل خواهند گرفت.»؛ این مقاله شیوع بیماری‌های فراگیری را در جوامع مدرن رو به فساد پیشبینی کرده بود که امروزه ما آن‌های را تحت عنوان ایدز، سوزاک، سفلیس و تبخال پوستی می‌شناسیم.

حال با توجه به شیوع بیماری آبله میمونی در جهان بار دیگر نقش فساد اخلاقی در ابتلاء بشر به مصیبت‌های نوظهور بهداشتی مورد توجه افکار عمومی جهان قرار گرفته است. جالب است بدانید که یکی از پیامبران بنی‌اسرائیل جمله‌ای معروف به این مضون دارد: «آنان که باد میکارند، طوفان درو میکنند.»، می‌توان این جمله را امروز در وصف حال روز اروپا و به طور کلی تمدن غرب بکار برد چرا که طوفان پرقدرت برخواسته از فساد و بیماری‌های ناشی از آن امروز غرب را درگیر بحران بهداشتی جدیدی کرده است.

به نظر می‌رسد که مرور و تجربه انقلاب جنسی غرب و پیامد‌های اجتماعی و اقتصادی آن می‌تواند زمینه ساز افزایش هوشیاری نسل جوان در رابطه با عمق فساد و انحراف فرهنگ و تمدن غرب شود لذا رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای بایستی با برجسته سازی واقع اخیر در این مسیر اقدام نمایند و این اقدام را به مثابهه جهاد تبیین در نظر گیرند.