پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

همکاری سازمان اداری و استخدامی با معاونت علمی ریاست جمهوری برای ایجاد اشتغال

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
همکاری سازمان اداری و استخدامی با معاونت علمی ریاست جمهوری برای ایجاد اشتغال

تهران - ایرنا - معاون علمی و فناوری رییس جمهور از تعامل و همکاری سازمان اداری و استخدامی با این معاونت در استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان برای ایجاد اشتغال دانش آموختگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سورنا ستاری در حاشیه بازدید میثم لطفی رییس سازمان اداری و استخدامی کشور از خانه نوآوری و فناوری ایران در نمایشگاه بین المللی تهران در جمع خبرنگاران به همکاری و تعامل این سازمان با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: یکی از رویکردهای جدید سازمان اداری و استخدامی تحولات جدی در زمینه استخدام در دستگاه‌های کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیان بسیاری در کشور در بخش اشتغال آفرینی فعال هستند، بنابراین لازم است سازمان اداری و استخدامی با توجه به این ظرفیت وارد عرصه شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور به تولید محصولات متنوع شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های دانشگاه‌ها، کارآموزی‌ها و نحوه استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و اظهار داشت: بخشی از محصولات ارایه شده دانش بنیان و فناور مربوط به حوزه‌های قبل از اشتغال و بخش اصلی دیگر آن مربوط به بعد از اشتغال شامل پایش‌هایی می‌شود که بعد از اشتغال از سوی سازمان اداری و استخدامی درمورد کارمندان انجام می‌شود.

ستاری یادآور شد: حوزه دانش بنیان، حوزه نسبتا جدیدی در کشور است که هم می تواند اشتغال آفرینی کند و هم موجب تحولات جدی در کشور می شود.

خط ویژه برای جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی ایجاد می شود

میثم لطیفی رییس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در این بازدید گفت: اقدامات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحولات خوبی در حوزه دانش بنیان کشور ایجاد کرده است در سال‌های اخیر فضای کار، نیروی انسانی و ساختارهای اداری تحولات جدی یافته است.

وی تصریح کرد: برای آنکه حکمرانی هوشمند شود، نیاز داریم از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان بیشتر در عرصه حکمرانی و در اداره دولت استفاده کنیم، اگر می خواهیم خدمات را آسان‌تر به مردم ارایه دهیم و این خدمات در دسترس‌تر و با فساد کمتر و سلامت بیشتر باشد، گریزی نداریم که از مجموعه‌های دانش بنیان استفاده کنیم.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور ادامه داد: جذب و استخدام در بخش‌های دولتی، اصلاح ساختارها و تمرکز زدایی و واگذاری امور به مردم، توسعه و توانمند سازی کارکنان دولت و اصلاح‌های فرآیندهای اداری از حوزه‌هایی است که باید با توجه به شعار امسال که تمرکز بر دانش بنیان‌ها است در حوزه‌های حکمرانی و اداره کشور از ظرفیت های شرکت‌های دانش بنیان بهره مند شدو امیدوارم بازدید امروز مقدمه‌ای برای همکاری جدی با این مجموعه‌ها باشد، چون قطعا رفع بخش عمده‌ای از مشکلات کشور از طریق راهکارهای شرکت‌های دانش بنیان خواهد بود.

وی درخصوص رویکرد این سازمان در زمینه جذب نخبگان در دستگاه‌های دولتی افزود: من از روزهای نخست فعالیت وی در این سازمان این موضوع در حال پیگیری است، آیین نامه جذب و نگهداری سرمایه انسانی استعداد برتر و نخبه در دستگاه های اجرایی تهیه شده و به دنبال آن هستیم که برای جذب نخبگان خط ویژه‌ای ایجاد کنیم.

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور یادآور شد: این خط ویژه مربوط به ورود نخبگان و استعدادی های برتر به خدمت در دستگاه های دولتی و طراحی شغلی آنها است، نخبگان انتظار دارند نوع شغلی که برای آنها طراحی می‌شود متناسب با استعداد و ظرفیت‌های آنها باشد.

لطیفی گفت: اصلاح در ساختارهای شغلی از دیگر اقدامات این سازمان در راستای اجرایی سازی آیین نامه جذب نخبگان در دستگاه‌های دولتی است، نظام جبران خدمات و ارزیابی و ارتقا این افراد نیز از دیگر موضوعاتی است که با عملیاتی شدن این آیین نامه، پیگیری می شود.

وی با یادآوری اینکه اجرای آیین نامه جذب نخبگان در دستگاه های دولتی آغاز شده است، افزود: ضوابط اجرایی و شیوه نامه های آن تهیه شده است و از آنجایی در اجرایی سازی این آیین نامه بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی مشارکت داشته اند، بنابراین ما نیز در این سازمان باید این فرصت را فراهم کنیم تا از ظرفیت ایجاد شده بیش از گذشته استفاده کنیم.

برچسب‌ها

همکاری سازمان اداری و استخدامی با معاونت علمی ریاست جمهوری برای ایجاد اشتغال 2